با اعتراض به رفتار مأمور زندان؛ بهشتی لنگرودی از بیمارستان به زندان بازگشت

محمود بهشتی لنگرودی، با وجود بیماری و احساس درد بدون انجام معاینات پزشکی، برای حفظ منزلت و جایگاه فردی خود به عنوان معلم زندانی، بیمارستان را به قصد زندان اوین ترک کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایران پایگاه اطلاع‌رسانی کانون صنفی معلمان، محمود بهشتی لنگرودی، به دلیل امتناع مامور زندان از فراهم نمودن حریم شخصی بین بیمار و پزشک، با متذکر شدن شان و جایگاه معلم و حقوق خود به عنوان معلم زندانی و فعال صنفی معلمان، از ادامه روند درمان اجتناب کرد.

این معلم زندانی که به دلیل بیماری مزمن و بعد از ده روز تحمل درد، پس از پیگیری های اداری خانواده، ساعت ۱۰ صبح امروز، ۲۲ فروردین ۹۵، برای انجام معاینات پزشکی از اوین به بیمارستان رسالت تهران منتقل شده بود، به دلیل عدم توجه مامور زندان به حریم شخصی بین بیمار و پزشک، در بدو حضور در مطب و پیش از انجام معاینه، ملاقات را لغو و از ادامه روند درمان اجتناب کرد.

به گفته همسر این معلم زندانی، «مامور زندان، همراه با بهشتی وارد مطب شد و با وجود تذکر بهشتی و خانواده و پزشک معالج مبنی بر عدم لزوم حضور مامور-که از زندان دستور داشت- و یادآوری مبانی حفظ حریم شخصی بیمار، همچنان از ترک اتاق امتناع ورزید.

بر اساس این گزارش بهشتی پس از ابراز عصبانیت از شیوه برخورد مسوولین زندان، پیش از انجام معاینه و مشاوره پزشکی، بیمارستان را با اعتراض به قصد اوین ترک کرد».

این معلم زندانی که از شهریور ۹۴ دوره محکومیت خود را میگذراند، پیش از این نیز با اجتناب از پوشیدن لباس زندان برای ملاقات، جهت یادآوری حقوق زندانی سیاسی به مسوولین، بارها از حق خود برای ملاقات حضوری صرفنظر کرده بود که نهایتا این مساله با موافقت مسوولین زندان با عدم التزام ایشان به پوشش زندان خاتمه یافت.

محمود بهشتی لنگرودی که از ابتدای ورود به زندان در اعتراض به حکم صادره از دادگاهی که شرایط آن را غیر قانونی می‌داند ۶ روز اعتصاب غذای خشک و ۲۲ روز اعتصاب غذای تر را پشت سر گذاشته است، خواستار رعایت حقوق متهم سیاسی برای برگزاری دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه، طبق تعاریف و الزامات اصل ۱۶۸ قانون اساسی است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.