بازداشت کاوه سهراب زاده، برادر افشین سهراب زاده (به روز رسانی شده)

کاوه سهراب‌زاده بعد از چندین ساعت بازداشت با تعهد مبنی بر عدم ارتباط با رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشر در رابطه‌ی با وضعیت سلامتی برادر زندانی‌اش، از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه کرمانشاه آزاد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ساعت ۷ صبح روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، کاوه سهراب‌زاده، بردار افشین سهراب‌زاده، توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران کرمانشاه بازداشت و به اطلاعات سپاه کرمانشاه منتقل شد. منابع مطلع از ضرب و شتم این جوان کُرد در حین بازجوی ها توسط ماموران سپاه خبر دادند.

مأموران امنیتی بدون ارایه حکم قضایی وی را دستگیر و دلیل بازداشت وی را ارتباط با رسانه‌ها نهادهای حقوق بشری در خصوص وضعیت افشین سهراب‌زاده عنوان کرده‌ بودند.

شبکه حقوق بشر کردستان در گزاشی اعلام کرد؛ روز پنج شنبه هفته گذشته نیز از پلیس فتا با کاوه تماس گرفته شده و از وی خواسته بودند که تلفن و سیم‌کارتش را جهت تحویل به پلیس فتا شهر کرمانشاه ببرد.

افشین سهراب‌زاده، اهل کرمانشاه در خردادماه ۱۳۸۹، توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، به اتهام «محاربه» به ۲۵ سال در زندان میناب محکوم شد. وی در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد. این زندانی سیاسی به دلیل ابتلا به سرطان هم اکنون در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد. پیش‌تر تارنگار حقوق بشر در ایران گزارشی از آخرین وضعیت افشین سهراب‌زاده منتشر کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.