بلاتکلیفی اکبر امینی در آغاز پنجمین سال بازداشت

اکبر امینی ارمکی که چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بازداشت شده است، همچنان درحالی بدون مرخصی در زندان است که مراجع قضایی حاضر به رفع ابهامات از پرونده وی نیستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، اکبر امینی ارمکی از فعالان سیاسی، در ۱۷ خرداد ۹۲ برای چندمین بار بازداشت شد و از آن تاریخ سه سال است در زندان بسر می‌برد که با احتساب یکسال ایام بازداشت سابق و در پرونده‌های متعدد ایام حبس وی به چهار سال رسیده است.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه آخرین حکم محکومیت وی به تحمل سه سال در تاریخ ۸/۱۰/۹۳ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده ولی متاسفانه تاکنون هیچ حکم قطعی از سوی دادگاه تجدید نظر به وی یا وکلا ابلاغ نشده و این زندانی سیاسی عملا در بلاتکلیفی بسر می‌برد. این ابهامات حقوقی از جمله مانع استفاده او از مرخصی شده است.

گفتنی است اکبر امینی ارمکی که محکومیت‌های دیگری در پرونده‌های سابق داشته مجموعا به ده سال حبس محکوم شده است که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ باید کلیه پرونده‌های او ادغام و با صدور حکم واحد صرفا مجازات اشد و نه همه مجازات‌ها اجرا گردد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.