بلاتکلیفی کارگران «صابون سازی یاس خرمشهر» چهارساله شد

با گذشت چهار سال از زمان توقف فعالیت کارخانه «صابون سازی یاس خرمشهر»وضعیت شغلی حدود ۱۲۰ کارگر شاغل وبازنشسته این واحد تولید کننده با بیش از ۳۰ ماه حقوق معوقه معلوم نیست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع کارگری در این واحد صنعتی با اعلام این خبر می‌گویند: با توقف فعالیت تولیدی این کارخانه از ابتدای سال ۹۱، در حال حاضر حدود ۸۰ کارگر باقیمانده به همراه ۴۰ نفر از همکاران بازنشسته خود همچنان برای دریافت مطالبات خود در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده در حالی برای کارگران باقیمانده تولید زحمت کرده است که هریک از آنها به دلیل داشتن نزدیک به ۱۷سال سابقه انجام کارهای سخت و زیان اکنون در آستانه بازنشستگی قراردارند اما به دلیل وضعیت نامعلوم کارخانه امکان بازنشستگی آنها وجود ندارد.

این کارگران که طی چند سال گذشته و یک ماه اخیر بار‌ها مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در استان و شهرستان خرمشهر دست به اعتراض صنفی زده‌اند می‌گویند آخرین تجمع ما روز ۲۷ اردیبهشت ماه مقابل ساختمان فرمانداری خرمشهر انجام شد که طی آن مسئولان قول دادند تا برای پنجمین بار نسبت به فروش این کارخانه اقدام کنند.

طبق گفته کارگران پیش از این صابون سازی خرمشهر ۴ مرتبه برای فروش به مزایده گذاشته شده است اما هر بار با سنگ اندازی برخی از مسئولان سابق کارخانه موضوع فروش کارخانه منتفی شده است .

کارگران کارخانه یاس خرمشهر با بیان اینکه ما در این تجمعات خواستار دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین از سر گیری فعالیت کارخانه هستیم، افزودند: با همه تلاشمان تا به امروز موفق نشده‌ایم مطالبات معوقه خود را دریافت کنیم.

مطابق اطلاعاتی که کارگران صابون سازی خرمشهر در اختیار ایلنا قرار داده‌اند از ابتدای سال ۹۱ فعالیت کارخانه صابون سازی خرمشهربه دلیل مشکلات مالی متوقف شده است و باگذشت نزدیک به چهار سال از این زمان هنوز اقدام مشخصی در خصوص پرداخت معوقات مزدی و روشن شدن وضعیت شغلی آن‌ها صورت نگرفته است.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که به دنبال بی‌اعتنایی مسئولان پیشین کارخانه وشکایت کارگران تقریبا از دوسال قبل مشکلات این کارخانه وکارگرانش با غیبت طولانی مدت کارفرما از سوی مراجع قضایی پی گیری ورسیدگی می‌شود.

آنان با بیان اینکه این کارخانه برای راه اندازی مجدد و تولید هیچ مشکلی ندارد، تصریح کرد: همه دستگاهای وماشین آلات کارخانه صابون سازی خرمشهر مدرن وآماده تولید هستند وتن‌ها مشکلات مدیریتی است که مانع از راه اندازی کارخانه شده است.

کارگران صابون سازی خرمشهر با بیان اینکه همه مسئولان استانی و کشوری از وضعیت این واحد تولیدی و کارگرانش با خبرند، افزودند: این کارخانه با تجهیزات مدرنی که دارد می‌تواند ظرفیت اشتغال بیش از ۸۵۰ کارگر را بصورت مستقیم فراهم کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.