علی احمد سلیمان؛ زندانی امنیتی محروم از امکانات درمانی در زندان تبریز

علی احمد سلیمان، زندانی امنیتی تبعه کشور عراق، در یازدهمین سال حبس در وضعیت نامساعد جسمانی در زندان تبریز نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی احمد سلیمان، زندانی امنیتی که از بیماری های دیسک کمر و نارسایی بینایی رنج می برد، علیرغم وخامت حال و نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی، همچنان در زندان تبریز محبوس می باشد. مسولین زندان تبریز تا کنون با درخواست اعزام وی به بیمارستان مخالفت کرده و از فراهم کردن امکانات درمانی برای این زندانی خودداری کرده اند.

علی احمد سلیمان، شهروند تبعه‌ کردستان عراق، در روز ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۸۴ در منطقه‌ مرزی «ترگور» ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردی و ورود غیرقانونی به کشور، به ۵ سال و نیم زندان و تبعید به زندان تبریز محکوم شد.

وی در پرونده‌ی دیگری به اتهام قتل دو تن از مأموران محلی سپاه به قصاص محکوم شد که این حکم در مردادماه سال ۱۳۹۲ با بخشش خانواده مقتول لغو و  به دلیل جرم دولتی قتل به ۹ سال و ۶ ماه زندان تبدیل شد.

این زندانی همچنین به دلیل ارتباط با رسانه‌ها و سازمان حقوق بشری چندین بار در طی سالهای گذشته به اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با دفتر احمد  شهید نیز به یک سال حبس محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.