وضعیت نامناسب جسمی حسین رفیعی، زندانی سیاسی در زندان اوین

 وضعیت جسمی حسین رفیعی فعال سیاسی ملی-مذهبی زندانی محبوس در زندان اوین نامناسب گزارش می‌شود. آقای رفیعی روز گذشته در بیمارستان مورد معاینه دو پزشک متخصص قرار گرفت و هردوی آنها دستور بستری شدن وی را دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، محمدحسین رفیعی، ۷۱ ساله، فعال ملی، مذهبی و استاد بازنشسته دانشگاه تهران در زندان اوین از بیماری‌های مختلف رنج می برد. پزشکان متخصص درخواست بستری شدن وی را داده اند.

یک منبع نزدیک به خانواده رفیعی با اعلام این خبر گفت: “آقای رفیعی روز گذشته در بیمارستان مورد معاینه دو پزشک متخصص قرار گرفت و هردوی آنها دستور بستری شدن وی را دادند. فلج‌شدگی‌های گاه‌و‌بیگاه دست ایشان نگران کننده شده است. آقای رفیعی ماه پیش در زندان حدود ۲۰ ثانیه بیهوش شده بود. ضربان قلبش تند تر از حالت معمول می زند. واریس پاهایش به شدت عود کرده و نیاز به تزریق یا جراحی دارد . لنز چشمانش تار شده و نیاز به تعویض دارد. این‌ها بیماری های آشکار ایشان هستند.”

اسفندماه سال گذشته، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای در مورد وضعیت آقای حسین رفیعی، استاد دانشگاه بازنشسته، زندانی عقیدتی و ۷۱ ساله زندان اوین ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری در این مورد شده بود.

هم‌چنین حسین رفیعی عضو شورای فعالان ملی مذهبی در نامه ای به دادستان کل کشور در خردادماه سال جاری ضمن اعتراض به وضعیت غیر قانونی حبس خود به موارد متعددی از تضییع حقوقش اشاره کرده بود.

محمدحسین رفیعی، ۷۱ ساله، فعال ملی، مذهبی و استاد بازنشسته دانشگاه تهران (رشته شیمی) در سال ۱۳۷۹ همراه با گروهی از فعالان ملی مذهبی بازداشت شد و به چهار سال حبس محکوم شد اما این حکم هیچگاه اجرا نشد. حکم آقای رفیعی و بقیه فعالان ملی مذهبی چند سال پس از بازداشت در سال ۱۳۸۲ اعلام شد.

او با سه اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های مخالف نظام و صدور بیانیه های ضد امنیتی»، «فعالیت و عضویت در گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی موسوم به شورای فعالان ملی مذهبی» و «استفاده از تجهیزات ماهواره» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به شش سال حبس محکوم شد. این حکم در تاریخ چهارم خرداد ۱۳۹۴ به وکیل او ابلاغ شد.

پس از آن آقای رفیعی غروب ۲۶ خرداد ماه در خیابان بدون توضیح علت بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی درحال حاضر در بند هشت زندان اوین برخلاف اصل تفکیک جرائم نگهداری می شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.