تجمع کارگران قراردادموقت بندر امام‌خمینی در اعتراض به شرایط مزدی

کارگران قراردادموقت بندر امام‌خمینی به همراه خانواده‌هایشان در اعتراض به شرایط نامناسب مزدی مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، امروز، سه‌شنبه دوم شهریورماه، کارگران قراردادموقت بندر امام‌خمینی به همراه خانواده‌هایشان در مقابل در فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

بر این اساس در این اچتماع صنفی تا نزدیک به ۷۰۰ نفر از کارگران قرارداد موقت شاغل در واحدهای پتروشیمی بندر امام‌خمینی در اعتراض به آنچه که تبعیض مزدی میان کارگران رسمی و موقت منطقه ویژه امام‌خمینی عنوان می‌شود شرکت داشتند.

این کارگران در سال گذشته در مقابل اداره کار منطقه ویژه اقتصادی (سایت ۱) تجمع کرده و از طریق امضانامه مشترکی خطاب به رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با انتقاد از عدم رسیدگی مسئولان به خواسته‌هایشان خواستار اجرای مطالبات خود طبق ماده ۳۸ قانون کار و ۲۷ مناطق ویژه و مقاوله‌نامه شماره ۱۰۰ بین‌الملل در جهت رفع تبعیض شده بودند.

به گفته یکی از تجمع‌کنندگان باوجود برابری ردیف‌های شغلی و مدارک تحصیلی کارکنان به دلیل وجود مقررات متنوع شغلی در نحوه محاسبه و میزان پرداخت مزایای مزدی تفاوت‌های فاحشی وجود دارد که میزان ارزش ریالی آن‌ها بعضا از یک میلیون تومان بیشتر است.

همچنین کارگران قرارداد موقت خواستار اجرای مصوبه هیئت وزیران با موضوع: «ساماندهی حقوق و مزایای نیروهای قراردادموقت» هستند.

به گفته کارگران، قوانین جاری در مناطق ویژه اقتصادی دست مدیران را از سرباززدن به اجرای قوانین کار باز گذاشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.