نامه ی سندیکاهای فرانسوی به خامنه ای: سرکوب فعالین کارگری را متوقف کنید!

سازمان های سندیکایی فرانسوی س اف د ت، س ژ ت، اف اس او، سولیدر، او ان اس آ، در نامه ای به علی خامنه ای رهبر حکومت ایران که رونوشت آن برای دیگر مقامات حکومت جمهوری اسلامی ارسال شده است، به سرکوب فعالین کارگری در ایران اعتراض کرده و خواهان پایان دادن به فشار و سرکوب و زندانی کردن کارگران شده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اتحادیه آزاد کارگران، متن این نامه که در تاریخ ۲۹ سپتامبر منتشر شده، به شرح زیر است:

سازمان های سندیکایی فرانسوی س اف د ت، س ژ ت، اف اس او، سولیدر، او ان اس آ، توجه شما را نسبت به وضعیت اسفناک کارگران در ایران جلب می کنند.
اخیراً تعدادی از سندیکالیست ها و فعالان جنبش کارگری به زندان های طویل المدت محکوم شده اند. از جمله ابراهیم مددی، داود رضوی، رضا شهابی، هر سه از اعضای هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، داود رضوی به پنج سال و ابراهیم مددی به پنج سال و سه ماه زندان محکوم شده اند. رضا شهابی، پس از پایان محکومیت شش ساله اش، بار دیگر به یک سال زندان محکوم می شود. همگی به اتهام “فعالیت علیه امنیت ملی”.
فهرست اسامی فعالان سندیکائی که از آغاز سال ۲۰۱۶ محکوم شده اند، مرتبا طولانی تر می شود: علی امیرقلی (محکوم به ۲۱ سال زندان)، آرش صادقی (۱۹ سال)، محمود صالحی (۹ سال)، گلرخ ابراهیمی (۶ سال)، جعفر عظیم زاده (۶ سال)، بهمن موسوند (یک سال)، نوید کامران (۱)، عثمان اسماعیلی (۱ سال) .
جمهوری اسلامی ایران نشان داده که تعهدات خود در چارچوب توافق نامه های بین المللی سازمان جهانی کار، که حق کارگران ایران را در ایجاد تشکلات مستقل به رسمیت می شناسد، را مراعات نمی کند.
ما، سندیکاهای فرانسه، امضاء کنندگان این اطلاعیه لغو محکومیت های غیرعادلانه که مغایر با آزادی ها و حقوق اساسی بوده و نیز آزادی فوری و بی قید و شرط همه فعالان دربند که به خاطر فعالیت های سندیکائی و دفاع از حقوق به حق مزدبگیران زندانی شده اند، را خواستاریم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.