غرق شدن یک کودک در آب‌نما پارک چمران کرج به دلیل نبود حفاظ

پسر دو و نیم ساله اهوازی زمانی که برای تفریح به بوستان چمران شهر کرج رفته بود، به دلیل نبود حفاظ کنار آب‌نمای بوستان، داخل آن افتاد و غرق شد؛ عکس سلفی زنی در کنار آب‌نما باعث کشف جسد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از جام‌جم، هفتم مهر امسال پویان دو و نیم ساله همراه خواهرش، مادربزرگ، عمه‌اش و شوهر او برای تفریح به پارک شهید چمران شهر کرج رفتند. بچه‌ها مشغول بازی شدند که همان موقع عمه متوجه غیبت پوپان شد.

سراغ نگهبان بوستان رفتند و مشخصات پویان را به او گفتند و به جست‌وجوهایشان ادامه دادند، حتی به کلانتری نزدیک بوستان نیز خبر دادند.
نیمه‌شب نگهبان‌های بوستان در را بستند و از افرادی که در جست‌وجوی پسر خردسال بودند خواستند روز بعد بازگردند. این خانواده به اجبار بوستان را ترک کردند.

پدر و مادر پویان که روز بعد از ماجرای گم‌شدن فرزندشان باخبر شده بودند به کرج آمدند. آن‌ها دوباره وارد بوستان شده و در حال جست‌وجو بودند که ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح یکی از نگهبانان از کشف جسد پسر کوچولو در آب‌نمای بوستان چمران خبر داد. جسد پویان به پزشکی قانونی منتقل و دو روز پیش به خانواده‌اش تحویل شد.

پدر کودک گفت: آنجا هیچ‌گونه حفاظی نداشت و عمق آب به ۵۰ سانتی‌متر می‌رسید. اگر آنجا حفاظ داشت و علائم هشدار‌دهنده نصب می‌شد، شاید پسرم به سمت آب‌نما نمی‌رفت و داخل آن نمی‌افتاد که این‌چنین داغدار او شویم.

وی افزود: نگهبان‌های بوستان فقط با یک چراغ‌قوه اطراف را جست‌وجو کردند. ساعت ۸ صبح روز بعد از حادثه زن جوانی برای گرفتن عکس سلفی به مقابل آب‌نما رفته بود. اودر عکس متوجه شد که پشت سرش در آب‌نما جسدی افتاده که در عکس او معلوم است.  نگهبان‌های بوستان  گفتند که در اطراف آب‌نمای محل حادثه دوربینی وجود نداشته، اما دوربینی در پارک صحنه غرق شدن پویان را ثبت کرده است.

وی تصریح کرد: دو روز پیش با حضور در پلیس آگاهی استان البرز از مسئولان بوستان شکایت کردم، چراکه اگر آن‌ها در اطراف آب‌نما حفاظی نصب می‌کردند پسرم دچار حادثه نمی‌شد. پزشکی قانونی در بررسی اولیه و هنگام صدور دفن جسد پسرم اعلام کرده بود که مرگ پویان به دلیل ورود آب به مجاری هوایی به خاطر غرق‌شدگی بوده است.

در ضمن هنوز آن‌جا ناایمن است و مسئولان شهرداری و مسئولان بوستان چمران درباره مرگ دلخراش پویان حاضر به پاسخگویی نشدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.