کارگران صنایع چوب اسالم خواستار معوقات مزدی خود شدند

کارگران صنایع چوب «اسالم» که هنوز بابت ۵ ماه مزد معوقه طلب دارند طی نامه‌ای از مسئولان کشوری و استانی خواستار پیگیری مشکلا‌ت صنفی خود شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، در این نامه  خطاب به  مسئولان کشوری، استانی، نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیریت این واحد صنعتی آمده است: صنایع چوب اسالم به دلیل بحران مالی توان تولید ندارد به همین دلیل طی ۵ ماه گذشته دستمزد ۱۳۰ کارگر شاغل در این کارخانه به تاخیر افتاده است.

نویسندگان این نامه همچنین با یادآوری مشکلاتی که باعث شده است تا این واحد صنعتی به بهانه غیراقتصادی بودن توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، افزوده‌اند: در حال حاضر شرایط مالی کارگران این کارخانه بسیار نامناسب و بحرانی است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات باید به زودی شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران باشیم.

به گفته کارگران، شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود ۱۳۰ کارگری است که در کارخانه کار می‌کنند. به همین دلیل طی یک‌سال گذشته کارگران «صنایع چوب اسالم» چندین‌بار هم به صورت کتبی و شفاهی مشکلات ناشی از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود را به اطلاع مسئولان از جمله استانداری، فرمانداری و اداره کار شهرستان رسانده‌اند که تاکنون بی‌فایده بوده است.

در این نامه نوشته شده: زمانی در این کارخانه بیش از ۱۵۰۰ کارگر مشغول کار بوده و به راحتی معیشت می‌کردند اما اکنون شرایط به گونه‌ای تغییر کرده که حداقل نیروی کار این واحد به سبب دریافت نکردن چندین ماه دستمزد  دچار بحران شده و تامین معیشت برای این گروه زحمتکش غیرقابل تحمل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.