احضار دو فعال کارگری به دادگاه شهرستان ساوه

جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد، دو فعال کارگری، برای محاکمه به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه احضار شدند

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اتحادیه آزاد کارگران، بر اساس احضاریه شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه، جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد می‌باید ساعت ۱۲ روز ۲۱ اسفندماه در این دادگاه جهت محاکمه حاضر شوند.

این دو عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران با شکایت کارفرمای کارخانه نورد و لوله صفا یک‌بار در روز هشتم شهریورماه در این دادگاه با دو اتهام بر هم زدن نظم عمومی و تشویش اذهان عمومی محاکمه شده بودند اما ازآنجاکه از سوی وکیل این کارخانه مدارک مستندی مبنی بر تخریب و آتش‌سوزی در کارخانه با تحریک عظیم زاده و احسانی راد ارائه نشده بود مقرر گردید تا ادامه محاکمه به جلسه دیگری موکول شود.

شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده در رابطه با اعتصاب اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ کارگران کارخانه نورد و لوله صفا که در اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه دستمزد صورت گرفته بود به ترتیب در روزهای بیست و ششم اردیبهشت و سوم خردادماه بازداشت و علیه آنان دو پرونده امنیتی و کیفری جداگانه در دادگاه‌های شعبه اول انقلاب و شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه تشکیل شد.

بر اساس حکم شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ساوه، شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده به اتهام “اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت کشور” و “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” هر کدام به ۱۱ سال زندان محکوم شده‌اند و اینک بر اساس پرونده دیگرشان در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه، آنان در روز ۲۱ اسفندماه به محاکمه کشیده خواهند شد.

جعفر عظیم زاده علاوه بر یازده سالی که در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به زندان محکوم شده است پیش‌تر با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با همان اتهامات شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به شش سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر زندانی بند ۸ زندان اوین می‌باشد که به دنبال اعتصاب غذای ۶۳ روزه‌ای که انجام داد در بیرون از زندان بسر می‌برد. احضار جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد به دادگاه کیفری ساوه در شرایطی صورت می‌گیرد که منزل عظیم زاده جهت بازداشت و بازگرداندن او به زندان اوین در روز پنجم بهمن‌ماه مورد یورش مأمورین دادستانی تهران قرار گرفت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.