فروریختن سقف یک کلاس درس؛خطر جانی دانش آموزان مدارس فرسوده را تهدید می کند

‌بر اثر بارندگی‌های اخیر سقف کلاس درس مدرسه فضه روستای زهوکی بخش بندزرک شهرستان میناب فروریخت و خطر جانی دانش‌آموزان این مکان را تهدید می‌کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا،‌ باران روز گذشته در شهرستان میناب منجر به تخریب و فروریختن سقف کلاس درس مدرسه فضه روستای زهوکی بخش بندزرک این شهرستان شد.

دانش‌آموزان این‌گونه مدارس مجبور هستند همانند گذشته در این کلاس‌های غیراستاندارد و فرسوده ادامه تحصیل دهند و در حال حاضر جان ۹۹ دانش‌آموز این دبستان درخطر جدی است.

این ریزش سقف کلاس سبب اعتراض بسیاری از اولیای دانش‌آموزان این مدرسه شد که این والدین در تماس با ایسنا خواستار پیگیری موضوع ریزش سقف کلاس  مدرسه فضه شدند.

مدیر مدرسه تخریبی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دبستان فضه زهوکی یا همان میرزای شیرازی سابق قدمتی دیرینه دارد و قسمتی از آن در سال ۱۳۴۲ بناشده است.

خانم رنجبری بیان کرد: متأسفانه مدرسه ما مخروبه و قدیمی است و چند سال پیش این مدرسه از سوی سازمان نوسازی مدارس تخریبی محسوب شد.

وی اظهار کرد: در این کلاس درس ۱۸ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و اگر این اتفاق در ساعتی که دانش‌آموزان حضور داشتند به وقوع می‌پیوست معلوم نبود چه عواقبی نصیبشان می‌شد.

جان دانش‌آموزان در کلاس‌های غیراستاندارد درخطر است

یکی از این والدین دانش‌آموزان با بیان اینکه در اثر بارندگی سقف این مدرسه ریزش کرده است به خبرنگار ایسنا گفت: این مدرسه فرسوده است و به جهت غیراستاندارد بودن در حال فروریختن است که جان دانش‌آموزان و فرزندان ما را تهدید می‌کند.

امیر سالاری بیان کرد: این مدرسه قدمتی دیرینه دارد و افراد بسیاری در آن تحصیل کردند که هم‌اکنون پست‌های کلیدی در شهرستان  دارند و نیازاست این مدرسه با توجه به قدیمی بودن آن تعمیر و بازسازی شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.