افزایش یازده و نیم درصدی فوت کارگران ناشی از فقدان ایمنی کار در سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران: «از ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه سال جاری فوت‌های حوادث کار که ناشی از فقدان ایمنی است، نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۴) ۱۱، ۴ درصد افزایش داشت. بر این اساس، در ۱۰ ماه گذشته سال جاری ۷۲۲ به این دلیل فوت کرده‌اند».

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، مسعود قادی پاشا افزود: “در ۱۰ ماهه امسال ۳۰۳ تن در اثر حوادث ناشی از کار فوت و به پزشکی قانونی ارجاع داده شدند”.

وی اعلام کرد: “از کل فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار در ۱۰ ماهه امسال ۲۹۸ تن مرد و ۵ تن زن بود”.

قادی پاشا خاطرنشان کرد: “در ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۷۲ تن براثر حوادث ناشی از کار فوت کردند”.
براساس قوانین موجود، حوادث ناشی از کار با ۲ ویژگی مشخص می‌شوند؛ حوادثی که در حین انجام‌وظیفه و حوادثی که به سبب انجام‌وظیفه رخ می‌دهند.

با بررسی آمارهای منتشر شده در سال‌های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن ازجمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در مواردش کار در ارتفاعات می‌توان بروز این حوادث را تا حد قابل‌توجهی کاهش داد.

در سال گذشته (۱۳۹۴) یک هزار و ۴۹۴ تن در حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن (۱۳۹۳) با آمار تلفات حوادث کار یک هزار و ۸۹۱ تن بود، ۲۱ درصد کاهش داشت.

همچنین در سال گذشته از کل تلفات حوادث کار در کشور یک هزار و ۴۷۹ تن، مرد و ۱۵ تن زن بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.