کارخانه «کلاچ» در قزوین تعطیل شد

کارخانه لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) قزوین با بیش از ۱۰۰ کارگر از فروردین‌ماه سال جاری تعطیل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کارگران کارخانه لوله و اتصالات چدنی-کلاچ اعلام داشته‌اند که این شرکت از بهمن‌ها سال ۹۵ هیچ حقوقی به کارگران پرداخت نکرده و کارگران را در فروردین‌ماه سال جاری اخراج کرده است

کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با وبسایت خبری «شاخص»، ضمن ابراز نارضایتی از بلاتکلیفی خود اظهار کردند: حدود ۲ سالی است که با مشکلات زیادی مواجه هستیم به طوری که با تعویق چندماهه حقوق‌های ما پرداخت می‌شود.

این کارگران که بیش از ۹ سال سابقه کار دارند در ادامه توضیح دادند: این شرکت از بهمن‌ها سال ۹۵ هیچ حقوقی به ما پرداخت نکرد و ما را در آستانه شب عید از کار اخراج و خانه‌نشین کرد.

کارگران کارخانه لوله و اتصالات چدنی-کلاچ قزوین ابراز کردند: حدود ۵ ماه هم است که بیمه ما واریز نشده و در صورت مراجعه به پزشک امکان استفاده از دفترچه بیمه خود را نداریم.

این کارگران اخراج شده تشریح کردند: این شرکت حدود ۱۵۰ پرسنل دارد که تنها ۲۰ نفر از آن‌ها جهت نظافت و خدمات حفظ شده و مابقی اخراج شده‌اند.

این کارگرها یادآور شدند: تعطیلی کارخانه در حالی است که صاحب شرکت در استان‌های دیگر و خارج از ایران کارخانه‌ها دیگری دارد و در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند اما حق‌وحقوق ما کارگران را نمی‌دهد.

کارگران کارخانه لوله و اتصالات چدنی-کلاچ ادامه دادند: خط تولیدی که ما در آن مشغول به کار بودیم از تولید و فروش خوبی برخوردار بود و ما دلیل اخراج و عدم پرداخت حق و حقوق خود را نمی‌دانیم و صاحب شرکت هم هیچ جواب قانع کننده‌ای به ما نمی‌دهد.

کارگران کارخانه لوله و اتصالات چدنی-کلاچ ادامه دادند: خط تولیدی که ما در آن مشغول به کار بودیم از تولید و فروش خوبی برخوردار بود و ما دلیل اخراج و عدم پرداخت حق‌وحقوق خود را نمی‌دانیم و صاحب شرکت هم هیچ جواب قانع‌کننده‌ای به ما نمی‌دهد.

این کارگران زحمتکش عنوان کردند: هر ارگان و نهادی که فکرش را بکنید مراجعه کرده‌ایم اما نه اداره کار و نه مسئولان استان هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند و ما در حال حاضر بدون درامد و شغل بلاتکلیف هستیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.