بیکاری ۷۰ درصدی کارگران ساختمانی

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، گفت: شمار زیادی از کارگرانی داشتیم که در فروردین ماه امسال حتی ۱ روز هم کار نکرده اند. رکود بخش ساختمان باعث بیکاری ۷۰ درصدی کارگران ساختمانی شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، هادی ساداتی، عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران،درباره میزان بیکاری کارگران ساختمانی گفت: در بخش ساختمان رکود داریم. همین رکود باعث بیکاری حدود۷۰ درصدی کارگران ساختمانی شده است .

 وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی از جمله اقشار ضعیف در قشر کارگری هستند گفت: در صورتی که برای یک کارگر ساختمانی کار وجود داشته باشد، درآمد فعالیت ۲۰ روزه این کارگر، روزانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است. این مبلغ برای اداره زندگی در شرایطی که خرج زندگی در یک خانوار چهار نفره کارگری نزدیک به ۳ میلیون تومان است بسیار ناچیز است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت کارگران ساختمانی مجبور هستند برای تأمین معاش خود به شغل دوم یا رانندگی رجوع کنند.

ساداتی با اعلام اینکه مسائل حقوقی از بحث بیکاری جدا است، اظهار کرد: در حال حاضر توقف شغل را داریم که اگر کارگران کار نکنند از تأمین رزق و معاش خود بازمی‌مانند. در سال ۹۴ یک کارگر ساختمانی اگر در طول ماه حدود پنج روز بیکار بود امسال به دلیل رکود شدید کارگری را داریم که در فروردین حتی یک روز هم کار نکرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.