از سرگیری اعتراضات کارگران کارخانه روغن نباتی قو

ساعت ۱۰ صبح امروز، ۸۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی، اعتراضات خود را در محوطه این کارخانه، از سر گرفتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، ساعت ۱۰ صبح امروز، ۸۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو در اعتراض به عدم پرداخت کامل معوقات مزدی اردیبهشت و خرداد سال جاری و پرداخت نشدن نیمی از دستمزد بهمن خود در محوطه این کارخانه تجمع کرده‌اند.

تعداد کلی تعداد کارگران کارخانه پارس قو در حدود ۲۰۰ نفر است که بارها در تجمعات اعتراضی خود با حمل بنرهایی نسبت به خطر فروپاشی زندگی‌ خود و خانواده‌هایشان براثر تعطیلی این واحد صنعتی، هشدار داده‌بودند.

جمعی از این کارگران میگویند: علی رغم برگزاری تجمعات صنفی متعدد، مدیریت این کارخانه پرداخت معوقات مزدی، وعده بازگشایی کارخانه را نیز به دست فراموشی سپرده است و در عین حال اموال و دارایی‌های کارخانه به فروش رفته است.

همچنین این کارگران می‌گویند: که حدود ۱۱۰ نفر از همکاران آنها مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند، اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه‌های مربوطه با  وجود داشتن  ۲۰ سال سابقه کار هنوز معطل صدور احکام بازنشستگی هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.