محمد نظری؛ هفتاد روز اعتصاب غذا و خودداری مسئولان از رسیدگی به درخواست این زندانی سیاسی

محمد نظری، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، از بیش از دو ماه است که در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت پرونده‌اش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نظری در اوایل مردادماه که با درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است، طی چند هفته اخیر به دلیل وخامت حال و ضعف شدید جسمانی قادر به حرکت و تکلم نیست؛ با این حال مسئولان و مقامات دادستانی از رسیدگی به درخواست وی خودداری می‌کنند.

فشارخون این زندانی سیاسی طی روزهای اخیر زیر ۹ و ضربان قلب وی ۵۰ گزارش شده است.

آقای نظری در روزهای گذشته چندین بار به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شده و برای مدت یک روز در بیمارستان بستری بوده است.

روز دوشنبه ۱۰ مهرماه نماینده دادستان به محمد نظری اعلام داشته که «برای تأمین خواسته‌های او نمی‌تواند کاری بکند و بهتر است به اعتصابش خاتمه دهد» اما این زندانی سیاسی گفته است «تا آخر این راه را خواهد رفت»

محمد نظری، زندانی سیاسی، ۲۴ سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان نگهداری می‌شود و با درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در پرونده‌اش در مردادماه به اعتصاب غذای اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر پیوست؛ اعتصاب وی تا به امروز به اعتصاب خود ادامه داده است.

محمد نظری، متولد ۱۳۵۰، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذشده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته در هیچ تروری نقش نداشته است.

محمد نظری در مدت ۲۴ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.