سهیل عربی در قرنطینه زندان اوین نگهداری می‌شود

سهیل عربی، زندان سیاسی، طی هفته گذشته به صورت «تنبیهی» به بند یک (بند قرنطینه) زندان اوین انتقال یافته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز سی‌ام آبان ماه سهیل عربی در پی اعتراض به شرایط بند هشت و درگیری لفظی با مسئولان به بند یک زندان اوین منتقل شده است.

این زندانی سیاسی در حال حاضر در این بند از حق تماس، هواخوری و استفاده از امکانات زندان محروم است.

گفتنی است که در ماه گذشته گزارشگران بدون مرز یکی از جوایز سال ۲۰۱۷ خود را به سهیل عربی اهدا کرد.

این زندانی سیاسی پیش تر در اعتراض به فشارهای نیروهای امنیتی بر خود و خانواده‌اش و پرونده‌سازی‌های صورت گرفته به مدت ۶۰ روز در اعتصاب غذا به سر برد و پس از انتقال از بند هفت اوین به بند امنیتی ۳۵۰ اوین، به اعتصاب خود پایان داد اما پس از چند روز، در پی انحلال بند ۳۵۰ به بند هشت اوین منتقل شد.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.