اعمال فشار وزارت اطلاعات بر کیانوش سنجری؛ محرومیت از حق مرخصی علیرغم صدور گواهی «عدم تحمل کیفر»

کیانوش سنجری طی ماه های گذشته بار ها از سوی وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته و علیرغم وضعیت نامساعد روحی از حق مرخصی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کیانوش سنجری، زندانی سیاسی بند هشت اوین، در شرایط نامساعد روحی قرار دارد و بارها در بند دچار حمله عصبی شده است.

پزشکی قانونی برای این زندانی سیاسی گواهی «عدم تحمل کیفر» صادر کرده است اما نیروهای امنیتی در روند پرونده وی کارشکنی می کنند و با بازجویی و تهدید فشارهای روانی بر او را افزایش داده اند.

کیانوش سنجری در مهرماه سال ۹۵ به ایران بازگشت و در اواخر آذرماه پس از احضار از سوی نیروهای امنیتی، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این فعال حقوق بشر، پس از سه ماه بازداشت، در اسفند ماه سال ۹۵، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، از زندان اوین آزاد شد.

چند ماه پس از آزادی با قرار وثیقه شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران او را به ۱۱ سال حبس و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

او هم اکنون در بند هشت اوین تحمل حبس می کند.

کیانوش سنجری فعال حقوق بشر و از اعضای جبهه دموکراتیک ایران که سابقه دستگیری متعددی دارد، نخستین بار در سن ۱۷ سالگی در جریان تظاهرات دانشجویی در سالگرد واقعه تیر ۱۳۷۸ در اعتراض به تعطیلی روزنامه سلام بازداشت شد و برای چندین ماه در انفرادی به سر برد.

اتهاماتی که وی بر پایهٔ آن در این سال‌ها بازداشت شده، «اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به استناد عضویت در گروه دانشجویی غیرقانونی و سکولار، «شرکت در تجمعات اعتراضی»، «مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور»، «سیاه نمایی شرایط زندان‌ها در وبلاگ» و «سازماندهی تجمع در برابر دفتر سازمان ملل متحد» عنوان شده است.

کیانوش سنجری آخرین بار در سال ۸۵ هنگام تهیه گزارش از درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران آیت‌الله کاظمینی بروجردی بازداشت و پس از آزادی در سال ۸۷ به آمریکا مهاجرت کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.