محکومیت دو دانشجوی کُرد به حبس

دو دانشجوی کُرد از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه مجموعا به شش سال حبس محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، قادر عبدالله‌زاده و محمد رزم‌آور از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ترتیب به پنج سال و یک سال حبس محکوم شدند.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون، این دو دانشجوی کُرد در زندان ارومیه، بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم، دربند زندانیان عادی نگه‌داری می‌شوند.

محمد رزم‌آور، دانشجوی دانشگاه ارومیه، در هنگام تظاهرات حمایتی از مقاومت کوبانی در آبان ماه سال ۹۳ در ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از چند روز با تودیع وثیقه آزاد شد. این دانشجو در شهریورماه ماه سال جاری توسط شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به یک سال حبس تغزیری محکوم شد و بعد از تأیید شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان، در آبان ماه جهت اجرای حکم به زندان مرکزی ارومیه انتقال یافت.

قادر عبدالله‌زاده، دانشجوی دانشگاه آزاد مهاباد، در مهرماه امسال در ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده و بعد از یک ماه نگهداری در سلول‌های انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. وی در شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه در آذرماه سال جاری به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال حبس محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.