خودروهای آلمان ۵ برابر ایران، کشته‌های ایران ۵ برابر آلمان

شهرام جباری زادگان در توضیح این موضوع با اشاره به اینکه به عنوان نمونه، تعداد وسایل نقلیه آلمان با جمعیت تقریباً برابر با ایران، ۵ برابر کشورمان است، گفت: این در شرایطی است که کشته‌های سالانه حوادث ترافیکی ایران با حدود ۱۷ هزار نفر، ۵ برابر این کشور اروپایی است که هر سال در آن کمتر از ۳۵۰۰ نفر در جریان سوانح ترافیکی کشته می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر،  وی با بیان اینکه ۵ عامل در ایمنی رانندگی مورد تأکید است، افزود: این عوامل، شامل عدم مصرف مشروبات الکلی، رعایت سرعت مجاز، استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران، استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان و رعایت قوانین مربوط به ایمنی کودکان از جمله استفاده از صندلی کودک است که در کاهش مرگ و میر بسیار ضروری است.

جباری زادگان با اشاره به اینکه هر سال به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر تصادف از دست می‌دهند، اظهار کرد: در ۸۷ کشور جهان، شاهد افزایش و روند صعودی مرگ و میر ناشی از تصادفات و در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا از جمله کشورمان نیز شاهد کاهش و روند نزولی کشته‌های تصادفات هستیم.

وی با بیان اینکه از هر ۵ نفر که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، ۳ نفر در محدوده سنی ۱۵ تا ۴۴ سال، یعنی در سنینن مولد قرار دارند، تصریح کرد: از هر ۴ نفر که در تصادفات کشته می‌شوند، ۳ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

این کار‌شناس مسائل شهری در پایان با تأکید بر اینکه علاوه بر ۵ عامل مورد تأکید در ایمنی رانندگی، عوامل دیگری نیز در این مهم مؤثراند، خاطرنشان کرد: ایمنی وسیله نقلیه، زیرساخت‌‌های راه، سیستم درمانی و قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله عوامل مؤثر در حوزه ایمنی‌اند که به منظور کاهش و کنترل تلفات ترافیکی می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.