ایرج حاتمی؛ بیهوشی و انتقال به بهداری

ایرج حاتمی، زندانی سیاسی محبوس در بند عمومی زندان رجایی شهر که در بیست و دومین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد، در پی بیهوشی به بهداری زندان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایرج حاتمی، زندانی سیاسی که در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و انتقال غیرقانونی وی به بند عمومی در اعتصاب غذا می‌باشد، روز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۵، به دلیل ضعف ناشی از اعتصاب غذا بیهوش و به بهداری زندان رجایی شهر انتقال یافت. این زندانی پس از بهوش آمدن، برای حمایت از اعتصاب غذای خود، از تزریق سرم توسط پزشک جلوگیری کرده و با وخامت حال به بند بازگشته است.

گفتنی است که ایرج حاتمی، پیش‌تر از سوی زندانیان جرائم خطرناک در قسمت هواخوری بند ۳ مورد ضرب و شتم قرارگرفته و دچار جراحات سطحی شد. این در حالی است که مسئولین زندان تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت انتقال این زندانی به بند زندانیان سیاسی انجام نداده‌اند.

لازم یادآوری است که صبح روز شنبه ۲۲ اسفندماه، گارد ویژه زندان به بند چهار سالن ۱۲ زندان رجایی شهر هجوم برده و در پی آن فرید آزموده، ایرج حاتمی و بهزاد ترحمی را به بند عمومی زندان رجایی شهر منتقل کردند. این زندانیان سیاسی در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، اعلام اعتصاب غذا کردند و هم‌اکنون در نوزدهمین روز از اعتصاب خود به سر می‌برند.

لازم به توضیح است که در بند عمومی زندانیان جرائم مواد مخدر و جرائم خطرناک نگهداری می‌شوند و بعضاً زندانیان سیاسی پس از انتقال به این بند امنیت جانی ندارند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

شایان به ذکر است که سعید شیرزاد، افشین به ایمانی و مسعود عرب چوبدار نیز در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، در هفته گذشته اعلام اعتصاب غذا کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.