قطع بیمه ۲۷۰۰ قالیباف کردستانی

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار بیمه شده قالیباف در کردستان وجود دارد که طبق غربالگری های صورت گرفته ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها قالیباف نبوده و بیمه ی آنها قطع گردید.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کُردتودی، احمد رشیدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: حوزه تعاون یکی از بخش های مهم و زیربنایی در عرصه اقتصادی است، که ظرفیت های اثربخش و کلیدی آن در اشتغالزایی و کارآفرینی در حدانتظار رشد نیافته و نیازمند بازتعریفی در عرصه کسب و کار با سیاست های کلان کشوری به ویژه مبحث اقتصاد مقاومتی است.
فریدون خدابنده لو مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در ادامه این نشست با بیان اینکه اکثر خدمات این سازمان با نصب نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف از قالب حضوری خارج شده و به صورت کاملا غیر حضوری انجام می پذیرد.
وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۲۸۳ مستمری بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی استان کردستان قرار دارند،گفت: در سال ۹۴ شاهد ۷/۱۱ درصدی رشد مستمری بگیران در استان بوده ایم به طوریکه ضریب پشتیبان نرم کشور ۶ درصد است در حالی که این میزان در استان کردستان حدود ۸ و نیم درصد اعلام شده است .
خدابنده لو به آمار ۲۰۵ هزاری بیمه شدگان در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار بیمه شده قالیباف در کردستان وجود دارد که طبق غربالگری های صورت گرفته ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها قالیباف نبوده و بیمه ی آنها قطع گردید و ۳۰ هزار  و ۱۰۱ نفر کارگر ساختمانی در استان وجود دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.