تجمع اعتراضی دامداران اصفهان به اجرا نشدن مصوبه هیأت دولت

دامداران اصفهانی پیش از ظهر امروز با تجمع در مقابل استانداری اصفهان نسبت به محقق نشدن مصوبه هیأت دولت اعتراض کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فارس، گروهی از دامداران عضو شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان پیش از ظهر امروز  با حضور در مقابل ساختمان استانداری اصفهان، حمایت مسئولان از تولید شیر و گوشت داخلی را مطالبه کردند، این تجمع همزمان و به صورت هماهنگ با دامداران استان‌های قزوین، خراسان رضوی، البرز، قم و فارس نیز شکل گرفته است.

پیروز علوی‌نیا عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان در حاشیه این تجمع گفت: “طبق مصوبه ۹۳/۴/۱ هیأت دولت، قیمت هر لیتر شیر یک‌هزار و ۴۴۰ تومان و به صورت خرید تضمینی بوده اما در حال حاضر کارخانه‌های شیر هر لیتر را یک هزار تومان از گاوداری می‌خرند”.

وی افزود: “از طرفی مافیای واردکننده شیر خشک، سال گذشته ۸ هزار تن شیرخشک وارد کشور کرده که ضربه جدی به تولیدکنندگان داخلی وارد کرده است”.

علوی نیا ادامه داد: “منبع درآمدی دیگر دامداران از گوشت دام‌هاست؛ سال گذشته برای تأمین نیاز کشور واردات ۱۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از برزیل به تصویب رسید اما سندهایی در اختیار داریم که این میزان به ۴۰ درصد افزایش یافته است”.

وی واردات را دلیل اصلی کاهش قیمت شیر گاو داران دانست و عنوان کرد: “در سالی که ابتدای آن رهبر انقلاب به عمل در راستای اقتصاد مقاومتی تأکید کردند، افرادی در پشت پرده با واردات سعی در از بین بردن تولید کشور را دارند”.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاو داران استان اصفهان بیان کرد: “ایشان در صحبت‌های اخیرشان بر تولید ملی به جای استفاده از کالاهای خارجی بارها تأکید کردند اما عدم‌حمایت از دامداران ایرانی باعث شده شرکت تعاونی گاو داران استان اصفهان که تا چند ماه قبل بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ عضو داشت امروز به ۲ هزار عضو کاهش پیدا کند”.

علوی نیا خاطر نشان کرد: “۲ هزار و ۸۰۰ نفری که از این تعاونی خارج شده‌اند به منزله بیکار شدن چند هزار نفر است که در گاوداری‌های سطح استان فعالیت داشتند”.

تجمع اعتراضی دامداران اصفهان

تجمع اعتراضی دامداران اصفهان۲

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.