سعید رضایی در هشتمین سال حبس

سعید رضایی، زندانی بهائی، هم‌اکنون در آستانه هشتمین سال از دوران محکومیت خود، در زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید رضایی، زندانی بهائی محبوس در زندان رجایی شهر که از اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ در بازداشت به سر می‌برد، علیرغم گذراندن بیش از دو سوم از دوران محکومیت خود از حق آزادی مشروط و مرخصی محروم می‌باشد. این در حالی است که این زندانی بهایی به دلیل مشکلات گوارشی و گرفتگی شدید عروق نیاز مبرم به رسیدگی درمانی و پزشک متخصص در خارج از زندان دارد و شرایط زندان برای وضعیت وی مساعد نیست.

گفتنی است که سعید رضایی در مردادماه ۱۳۹۲ به دلیل بیماری گوارشی به بیمارستان منتقل شد اما معاینات روشن ساخته‌اند که وی علاوه بر مشکلات گوارشی، به گرفتگی شدید عروق نیز مبتلاست و باید عمل شود. باوجود تأکید پزشکان مبنی بر مراقبت‌های ویژه در محیطی آرام و رسیدگی درمانی مداوم، این زندانی پس از یک هفته بار دیگر به زندان منتقل شد.

سعید رضایی به همراه مهوش ثابت، بهروز توکلی، فریبا کمال آبادی، عفیف نعیمی، جمال الدین خانجانی و وحید تیزفهم، عضو هیاتی به نام «یاران ایران» بودند که اداره امور اقلیت بهایی را برعهده داشت. این شهروند بهایی در اردیبهشت ۸۷ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از بیش از چندین ماه انفرادی و نگه‌داشته شدن در وضعیت بازداشت موقت به زندان رجائی شهر منتقل شد.

سعید رضایی در مرداد ۱۳۸۹ از سوی قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد که این حکم در آذرماه ۱۳۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ده سال تقلیل پیدا کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.