گزارش‌گران بدون مرز خواستار تضمین سلامت کبودوند و مازندرانی شد

گزارش‌گران بدون مرز طی بیانیه ای از مقامات مسئول ایران در خواست کرد بی درنگ سلامت محمد صدیق کبودوند و احسان مازندانی را تضمین کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از گزارش گران بدون مرز، سازمان گزارش‌گران بدون مرز(RSF) بار دیگر نگرانی عمیق خود را از وضعیت نابسامان روزنامه‌نگاران زندانی محمد صدیق کبودوند و احسان مازندرانی اعلام می‌کند. این دو روزنامه‌نگار همچنان در اعتراض به وضعیت بازداشت و بی‌عدالتی‌هایی قضایی که قربانی آن شده‌اند در اعتصای غذا بسر می‌برند.

بنا بر گفته‌های خانواده‌های آن‌ها ، احسان مازندرانی از تاریخ ۲۸ اردی‌بهشت اعتصاب غذا کرده است، در همین تاریخ بود که همسرش از ناپدید شدن وی در زندان اوین خبر داده بود. در تاریخ ۲ خرداد در اثر ضعف ناشی از عدم تغذیه در سلول‌اش بیهوش و به بیمارستان منتقل شده است. پزشک معالج وضعیت این روزنامه‌نگار را خطرناک توصیف کرده است. بنا به گفته‌ نزدیکان‌اش، وی از سوی یکی از نگهبانان زندان نیز کتک خورده است.

محمد صدیق کبودوند، نیز پس از چندین روز اعتصاب غذا دچار عارضه قلبی شده و در تاریخ ۵ خرداد در بیمارستان بستری شد، اما پس از یک هفته دوباره به زندان اوین منتقل شده است. وضعیت سلامت این روزنامه‌نگار که همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه‌ می‌دهد، وخیم اعلام شده است.

آزارگری مقامات قضایی ایران علیه این دو روزنامه‌نگار از حد گذشته است. گزارش‌گران بدون مرز (RSF) از مقامات مسوول ایران می‌خواهد بی درنگ سلامت محمد صدیق کبودوند و احسان مازندانی را تضمین کنند.

گزارش‌گران بدون مرز (RSF) بار دیگر به احمد شهید گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل یادآور می‌شود بنا بر مسئولیت‌اش وظیفه دارد به فوریت در این باره از مسوولان جمهوری اسلامی ایران توضیح رسمی بخواهد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.