«فرنت لاین دفندرز» خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آرش صادقی شد

فرنت لاین دفندرز، سازمان بین المللی حمایت از مدافعان حقوق بشر، با صدور بیانیه یی، ضمن اشاره به بازداشت آرش صادقی، خواستار آزادی وی شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرنت لاین دفندرز در بیانیه ایی که روز سه شنبه ۲۴ خردادماه انتشار یافته است، با ابراز نگرانی از محکومیت ۱۹ ساله آرش صادقی و بازداشت، وی خواستار اقدام فوری در مورد وی شد. این سازمان همچنین می افزاید که این محکومیت تنها به دلیل فعالیت‌های قانونی و صلح آمیز وی در دفاع از حقوق بشر است.

شایان ذکر است که آرش صادقی که پیشتر با حکم سنگین ۱۹ سال زندان مواجه شده بود، صبح روز سه شنبه ۱۸ خردادماه، جهت پیگیری وضعیت پرونده به دادسرای مقدس(اوین) مراجعه کرده و به صورت غیر قانونی جهت سپری کردن حکم حبس خود بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به نوزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.