پایان اعتصاب غذای رسول رضوی در زندان تبریز

 رسول رضوی، فعال مدنی محبوس در زندان مرکزی تبریز،  روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه، پس از ۲۸ روز اعتصاب غذا، با قول مساعدت مسئولین به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه ۹۵، رسول رضوی، فعال مدنی که از روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در اعتصاب غذا به سر می برد، بنا به دخواست تعدادی از فعالین مدنی آذری زبان و قول مساعدت مسئولین مبنی بر پیگیری پرونده موقتا به اعتصاب غذای خود پایان داد. این زندانی محبوس در زندان تبریز، همچنین اعلام داشته است که در صورت عدم پیگیری مسئولین و بی توجهی آنان نسبت به وضعیت پرونده اش، بار دیگر از تاریخ ۷ تیرماه اعتصاب خود را از سر خواهد گرفت.

گفتنی است که روز یکشنبه ۲۳خرداد ۹۵، جلسه رسیدگی به اتهامات رسول رضوی، در دادسرای عمومی تبریز به ریاست قاضی محمدزاده تشکیل گردید.

شایان ذکر است که رسول رضوی در تیر ماه سال ۱۳۹۴ از سوی  شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. اعتراض آقای رضوی به این است که یک حکم شش ماه حبس او را که قبلاً با عفو مشروط بخشیده شده بود دوباره در موردش به اجرا گذاشته‌اند. او همچنین به بلاتکلیفی درباره پرونده دیگری که برای بازداشت سال گذشته‌اش بازشده معترض است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.