شلاق، ضبط گواهینامه و حبس تعزیری برای رانندگانی که مشروبات الکلی مصرف می کنند

 رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ گفت که برای رانندگانی که شرب خمر کنند، جریمه ۴۰۰ هزار تومانی، ضبط گواهینامه، ۸۰ ضربه تازیانه و حبس تعزیری اعمال می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ گفت: “مصرف مشروبات الکلی موجب عدم تمرکز در حین رانندگی می شود، چرا که راننده توانایی تصمیم گیری نداشته و اقدام به رفتار های مخاطره آمیز می کند”.

وی افزود: “باید یادآور شویم که مصرف مشروبات الکلی دشمن شماره یک در ایمنی رانندگی محسوب می شود و استفاده از مشروبات الکلی خطر ریسک پذیری را تا ۱۰ برابر افزایش می دهد”.

رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ بیان کرد: “بر اساس ماده ۱۰ رسیدگی به تخلفات در صورت مستی و بی ارادگی راننده به دلیل مصرف مشروبات الکلی و اثبات آن توسط عوامل پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه و ضبط گواهینامه به مدت ۶ ماه ، ۴۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد”.

وی گفت: “رانندگی با حالت مستی علاوه بر به خطر انداختن جان خود باعث به خطر انداختن جان عابران دیگر و دیگر رانندگان و نظم جامعه می شود”.

رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ بیان کرد: “قانون گذار با تشدید مجازات های این دسته از رانندگان علاوه بر مجازات های فوق، راننده مست را به ۸۰ ضربه شلاق، مجازات تعزیری و حبس از یک تا ۵ سال از رانندگی محروم می کند”.

مرادی افزود: “عوامل پلیس پس از مثبت بودن تست الکل راننده علاوه بر سیر مراحل قانونی و جرایم رانندگی، پرونده قضایی برای متهم تشکیل و جهت رسیدگی فرد خاطی به دادسرا معرفی می شود”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.