اعتراض فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر به اعدام‌های اخیر در ایران

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای در روز چهارشنبه، ۱۳ مردادماه، «اعدام ده‌ها زندانی اهل سنت» در زندان‌ رجایی‌شهر کرج را به «شدیدترین وجهی» محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازرادیو فردا، در بیانیه این فدراسیون که یک روز پس از وقوع این اعدام‌ها منتشر شد از کشورهای دارای روابط اقتصادی و سیاسی با ایران خواسته شده است تا «برای جلوگیری از اعدام زندانیان باقی‌مانده و پیش از این که دیر شود، دست به اقدام فوری بزنند».

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر همچنین از این کشورها درخواست کرد تا «نقض جدی حقوق بشر در ایران را در رأس گفت‌وگوهای خود با دولت‌مردان ایران قرار دهند و از آنها بخواهند به تعهدات خود بر اساس حقوق بین‌المللی، به‌ویژه میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران بیش از ۴۰ سال پیش امضا کرده، احترام بگذارند».

قوه قضاییه ایران روز سه‌شنبه، ۱۲مردادماه، اعلام کرد که حکم اعدام هفت زندانی با اتهامات تروریستی را اجرا کرده‌ است. این در حالی است که در بیانیه فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با اشاره به این که مسئولان ایرانی آمار رسمی اعدام‌ها را اعلام نکرده‌اند، گمانه‌زنی شده است که شمار اعدام‌شدگان روز سه‌شنبه به ۲۱ تن برسد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.