ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامت هما هودفر

کتایون هودفر،خواهر هما هودفر، استاد ایرانی-کانادایی زندانی در ایران، از وضعیت سلامت خواهرش به شدت ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فردا، رسانه‌های کانادایی روز سه‌شنبه ۹ شهریور گزارش دادند که هما هودفر، استاد ایرانی- کانادایی زندانی در ایران، به دلیل ناراحتی جسمی در بیمارستان بستری شده است.

کتایون هودفر می‌گوید «خواهرش سه ماه در انفرادی بازداشت بوده است.»

وی می‌افزاید «نمی‌دانیم برای چه خواهرم در بیمارستان بستری بوده و حالش خوب نیست…ما مطمئن نیستیم که به داروهایش دسترسی داشته است یا نه.»

هما هودفر، استاد ۶۵ ساله رشته «مردم‌شناسی» در دانشگاه کنکوردیا مونترال کانادا که برای «سفری تحقیقاتی» به ایران رفته بود، توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسدارانبازداشت شد.
افراد و سازمان های مختلفی از جمله عفو بین الملل تاکنون خواستار آزادی این استاد دانشگاه شدند.

رضا پهلوی،رئیس شورای ملی ایران،نیز روز سه‌شنبه با ارسال نامه ای به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، از وضعیت خانم هودفر به شدت ابراز نگرانی کرده و نوشته «اخبار مرتبط با خانم دکتر هودفر ما به یاد زنده یاد زهرا کاظمی می اندازد، یک ایرانی دیگر با دو تابعیت، که در سال ۲۰۰۳ بازداشت شد، و سپس زیر شکنجه او را کشتند. ما آرزو می کنیم که سرنوشت غمگین مشابهی برای خانم دکتر هودفر توسط قوه قضاییه حکومت اسلامی رقم نخورد.»

شاهزاده رضا پهلوی در این نامه خطاب به نخست وزیر کانادا افزوده «من باور دارم که دولت شما هر آنچه که در توان دارد برای رهایی و بازگرداندن بانو هوفر و سعید ملک پور به کار خواهد بست، و مطمینم که شما برای مساله نقض حقوق بشر در ایران را در سطح جامعه بین المللی پیگیری می کنید.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.