گزارشی از وضعیت پیمان کوشک‌باغی؛ شهروند بهایی محبوس در زندان اوین

پیمان کوشک‌باغی، زندانی بهایی، هم‌اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت پنج ساله خود در زندان‌ اوین ‌می‌باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پیمان کوشک‌باغی، شهروند بهایی، از فروردین ماه سال جاری جهت تحمل پنج سال حبس تعزیری در زندان اوین نگهداری می شود.

در اول خردادماه سال ۱۳۹۰، مأموران وزارت اطلاعات به خانه اساتید دانشگاه بهایی در ایران حمله کرده و تمامی کتاب‌ها و جزوه‌های آموزشی پیمان‌کوشک‌باغی و همسرش، آزیتا رفیع‌زاده ضبط شد و روز بعد به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در موسسه آموزشی – علمی بهاییان» برای بازجویی به دادسرای اوین فراخوانده شدند.

دادگاه پیمان کوشک‌باغی و همسرش، در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ تشکیل گردید و از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهائیت با هدف اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت غیرقانونی در موسسه آموزشی (BIHE) به تحمل ۵ و ۴ سال حبس تعزیزی محکوم شدند؛ این حکم در مهرماه سال ۱۳۹۴ در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

بعد از اعلام محکومیت این زوج، خانم رفیع‌زاده در آبان‌ماه سال ۹۴ پس از دریافت ابلاغیه اجرای حکم، خود را به دادسرای اوین معرفی کرد.

این زوج خواستار این بودند که آقای کوشک‌باغی با اطلاع قبلی و پس از دریافت ابلاغیه اجرای حکمش به زندان برود چراکه آن‌ها فرزند ۶ ساله‌ای دارند که در غیاب مادرش، تنها با پدرش زندگی می‌کند و دستگیری احتمالی بدون اطلاع قبلی به فرزندشان صدمه زیادی وارد خواهد کرد.

اما علی‌رغم این درخواست وقتی آقای کوشک‌باغی در تاریخ نهم اسفندماه سال ۱۳۹۴ برای ملاقات همسرش به زندان اوین رفته بود، بدون اطلاع قبلی و در حضور فرزندشان دستگیر و برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد.

پیمان کوشک‌باغی پس از گذراندن ۴۰ روز حبس در سلول‌های‌ انفرادی ۲۰۹ وزارت اطلاعات و ۲۴۰ قوه قضائیه، روز بیستم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵، به بند هشت زندان اوین منتقل گردید و هم‌اکنون در این بند نگهداری می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.