فوت ۸۵۳ تن در حوادث کاری در ۶ ماهه نخست امسال

سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ ۸۵۳ تن بر اثر حوادث کار از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایرنا، در نیمه نخست امسال، شمار کشته ها در اثر حوداث ناشیاز کار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۴)با تلفات ۸۵۱ تن ، ۲ دهم درصد بیشتر شده است.

در ۶ ماهه اول امسال از کل تلفات حوادث کار ۸۴۱ تن مرد و ۱۲ تن دیگر زن بودند.

بر اساس این گزارش سقوط از بلندی در حوادث کار بیشترین علت مرگ افراد را به خود اختصاص می دهد به نحوی که در ۶ ماهه اول امسال ۴۱ درصد از کل تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی گزارش شده است.

در این مدت ۳۴۹ تن به دلیل سقوط از بلندی، ۲۰۳ تن به دلیل اصابت جسم سخت، ۱۲۱ تن به دلیل برق‌گرفتگی، ۵۰ تن به دلیل کمبود اکسیژن، ۴۷ تن به دلیل سوختگی و ۸۳ تن به سایر دلایل جان خود را در حوادث کار از دست دادند.

این گزارش می افزاید: استان های تهران در این مدت با ۱۶۴، خراسان رضوی با ۶۸، اصفهان و فارس هر کدام با ۵۹ فوتی، بیشترین و استان های کهکیلویه و بویراحمد با پنج، زنجان و خراسان جنوبی هر کدام با ۶، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری هر کدام با هفت فوتی کم ترین آمار تلفات را داشته اند.

در ادامه این گزارش آمده است ،استان تهران در حالی بیشترین آمار تلفات حوادث کار در کشور را در برمی گیرد که بر اساس آمارهای موجود شمار فوتی های ناشی از حوادث کار در این استان در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳٫۷ درصد کمتر شده است.

در نیمه اول امسال در استان تهران ۱۶۴ تن بر اثر حوادث کار جان باختند این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۱۹۰ فوتی بوده است.
از کل تلفات استان تهران در ۶ ماهه امسال ۱۶۲ تن مرد و ۲ تن زن بودند.

بر اساس آمارهای موجود در نیمه نخست سال ۹۵ ، ۱۴ هزار و ۲۸۲ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این شمار ۱۳ هزار و ۵۸۲ تن مرد و ۷۰۰ تن زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ / ۲ درصد بیشتر شده است.

این گزارش تاکید دارد: در همین مدت شمار مصدومان حوادث کار در استان تهران نیز ۲ هزار و ۱۶۸ تن گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶٫۶ درصد بیشتر شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.