کمبود گاز کارد را به استخوان زاهدانی‌ها رساند/ سرمای سوزان و تنور داغ ناهماهنگی دستگاه های اجرایی

در حالی این روز ها بازار دلال‌بازی گاز در زاهدان داغ است که سرمای هوا و صف‌های طولانی گاز کارد را به استخوان زاهدانی‌ها رسانده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از عصرهامون، در حالی این روزها صف‌های توزیع گاز در زاهدان طویل‌تر می‌شود که هر‌بار توپ این صف‌ها به زمین یکی از مسئولین پاسکاری می‌شود.
علی‌ای‌حال کمبود گاز مایع یا تخلف توزیع‌کنندگان گاز طی چند هفته اخیر در شهرستان زاهدان به گونه‌ای است که هر‌بار یکی از خیابان‌های شهر شاهد صف‌های طولانی از حضور مردم برای دریافت کپسول گاز مایع است.
چندی پیش انعکاس خبر صف‌های طویل میدان کارگر و سربازان گمنام امام زمان باعث شد که فرماندار زاهدان در این خصوص واکنش نشان داده و عنوان کند که ذخیره‌سازی توسط شهروندان سبب کاهش گاز در زاهدان شده و از مردم خواست به نیاز روزانه گاز تهیه کنند.

وی با بیان این‌که تعمیرات ۲ پالایشگاه سبب کاهش تولید گاز در کشور شده است ،افزود: این مشکل تنها در دو ماه جاری می‌باشد و تولید گاز در کل کشور کاهش یافته است که اثر این کاهش در استان سیستان وبلوچستان که مصرف‌کننده سیلندری می باشد بیشتر است.

 روز گذشته بار دیگر میدان رستم زاهدان شاهد صف‌های طویل گاز بود و مجتبی خانجانی فرماندار زاهدان با اعلام این‌که بنده در مرخصی هستم و اطلاعی ندارم، گفت: پیگیری و خبر را به شما اعلام می‌کنم.
در ادامه در تماسی که خانجانی داشت، با بیان این‌که استراحت و صرف صبحانه توسط کارگران توزیع‌کننده گاز سبب این ازدحام شده است، از مردم خواست تا این شرایط را بحرانی نشان ندهند.
وی با بیان این‌که چرخه توزیع گاز بزرگ‌ترین مشکل ماست، خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر موجودی تاسیسات شماره یک زاهدان ۶۱ تن، تاسیسات شماره ۲ زاهدان ۶۹ تن و ۶ واگن گاز نیز در مسیر زاهدان می باشد.

برای پیگیری بیشتر در تماسی که با محمدرفیع سلطان‌زاده مدیر بازرسی صنعت و معدن استان داشتیم، وی با بیان این‌که مشکل عمده تامین گاز است، افزود: در واقع گاز باید به موقع در اختیار ما قرار گیرد تا بتواند تمام نیاز شهر را در فصل سرما جواب دهد که پیگیری‌هایی در این خصوص انجام دادیم تا گاز به موقع به دست ما برسد.

وی با بیان این‌که منابع تامین گاز از دیدگاه ما زیاد هم تامین نیست، گفت: در فصل زمستان هر کدام از این خودروهای توزیع‌کننده روزانه ۱۳ هزار کپسول را توزیع می‌کنند تا نیاز مردم مرتفع شود.
سلطانزاده اضافه کرد: در حال حاضر گاز به صورت اشتراکی توزیع می‌شود و تنها در مکان‌های صعب‌العبور ،مردم برای تهیه گاز به جایگاه‌هایی که از سوی فرمانداری مشخص شده است مراجعه می‌کنند.
مدیر بازرسی صنعت و معدن استان خاطر‌نشان کرد: تا کنون چندین پرونده برای متخلفین توزیع گاز تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.