وخامت حال آیت‌الله بروجردی و انتقال اورژانسی وی به بیمارستان

روز گذشته، آیت‌الله سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی، در پی وخامت حال به‌صورت اورژانسی به بیمارستان انتقال یافت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آیت‌الله سید محمدحسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی محبوس در بند ۳۲۵– الف ویژه روحانیت که به یازده سال زندان محکوم می‌باشد، روز یکشنبه دوازدهم دی‌ماه، در پی وخامت حالش به بیمارستان نامشخصی اعزام شده است.

سید حسین کاظمینی بروجردی که پس از گذشت ۱۰ سال حبس از مرخصی محروم می‌باشد، به بیماری قلبی، مشکلات ریوی، سنگ کلیه، ناراحتی‌های گوارشی و پوکی استخوان مبتلا است و به دلیل محرومیت از دارو، مراقبت‌های پزشکی و غذای نامناسب در زندان، دچار دردهای شدید در بدن، به‌ویژه در ناحیه پاها و کاهش دید چشم شده است.

این زندانی عقیدتی در طول دوران محکومیت خود بارها مورد شکنجه قرار گرفته و این فشارها وضعیت جسمانی وی را وخیم‌تر نموده است.

گفتنی است که در فروردین‌ماه سال جاری مسئولین قضایی به این زندانی عقیدتی، اعلام کردند که پرونده جدیدی تحت عنوان «ارتداد» برایش بازشده است.

کاظمینی بروجردی، روحانی و زندانی سیاسی-عقیدتی که پیش‌تر نیز سابقهٔ بازداشت و زندانی شدن داشته است، آخرین بار در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و توسط دادگاه ویژه روحانیت به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او هم‌اینک دهمین سال حبس را دربند ویژه روحانیت زندان اوین پشت سر می گذارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.