برگزاری دادگاه تجدیدنظر برای دو فعال کارگری در سنندج

روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه، جلسه دادگاه تجدیدنظر محمود صالحی و عثمان اسماعیلی، دو فعال کارگری، در شعبه ۴ دادگاه سنندج برگزار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود صالحی و عثمان اسماعیلی روز گذشته ۱۶ اسفندماه، جهت تشکیل دادگاه تجدیدنظر به شعبه ۴ دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کردند.

محمود صالحی، فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، روز سه شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه سال ۹۴، در آستانه روز جهانی کارگر، توسط نیروهای اداره اطلاعات سنندج در منزل شخصی‌اش بازداشت شد. این فعال کارگری بعد از بیش از یک ماه نگهداری در بازداشتگاه امنیتی اداره اطلاعات سنندج به دلیل وضعیت نامساعد سلامتی با تودیع کفالت آزاد شد.

محمود صالحی، فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، تاکنون چندین بار توسط مأموران وزارت اطلاعات استان کردستان بازداشت شده و در آخرین مورد در دادگاه بدوی در شهریورماه ۱۳۹۴، به اتهام “تشکیل جمعیت معارض و تبلیغ علیه نظام” به ۹ سال حبس تعزیری محکوم گشته است.

عثمان اسماعیلی، دیگر فعال کارگری در روز سه شنبه ۸ اردیبهشت ماه سال ۹۴ در آستانه روز جهانی کارگر در حین کار ساختمانی در شهر سقز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت ۱۲ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج مورد بازجویی قرار گرفت. این فعال کارگری بعداً در روز شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با تودیع وثیقه ۷۲ میلیونی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

جلسه دادگاهی این فعال کارگری در دو نوبت روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریورماه امسال در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز به ریاست قاضی سید جعفر رحیمی برگزار شد و نهایتاً در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه این فعال کارگری به اتهام ” تبلیغ به نفع گروهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران و عضویت در کومه‌له کمونیست ” به یک سال حبس محکوم گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.