گزارشی از وضعیت رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی

رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی، دوران محکومیت ۷ ساله خود را در زندان رجائی شهر کرج سپری می‌کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا محمدحسینی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. او پس از سه ماه بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

رضا محمدحسینی پس از مدتی توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی»، «توهین به رهبری»، «خروج غیرقانونی از مرز»، «ورود غیرمجاز به داخل کشور» و «تمرد از دستور ماموران» در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در خردادماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگرعینا تائید شد که ۷ سال از آن قابل اجراست.

رضا محمدحسینی بابت دو پرونده دیگری که در دوران حبس برای وی گشوده شده نیز مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است. او در شهریور ۱۳۹۹، بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاده محاکمه شده و اکنون در انتظار صدور حکم است. همچنین این فعال سیاسی در مهرماه ۱۳۹۹، با شکایت محمدی، رئیس حفاظت اطلاعات و حراست زندان اوین، با عنوان اتهامی «توهین به مامور در حین انجام وظیفه» تفهیم اتهام شده است.

گفتنی است این زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، در مردادماه ۱۳۹۹ به زندان رجائی‌شهر کرج منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.