مخفی کردن فایل های سری درون فایل های صوتی/ به همراه آموزش

در سیستم عامل‌های مختلف به صورت پیش‌فرض می‌توان فایل‌ها و پوشه‌های مختلف را پنهان کرد اما هر کسی با داشتن کمی تجربه در کامپیوتر به راحتی میتواند به آنها دسترسی پیدا کند. تصور کنید شما داری یک فایل مهم هستید که نمیخواهید توسط هیچ فرد دیگری باز و یا دیده شود. نرم افزار زیر که توسط بخش امنیت تارنگار حقوق بشر در ایران معرفی میشود، داری یکی از قدرتمندترین ابزارهای مخفی سازی است؛ به طوری که فایل شما را رمزنگاری و سپس مخفی میسازد.

مخفی کردن فایل های محرمانه چگونه صورت می پذیرد ؟ در شو تلویزیونی Mr Robot الیوت شخصیت برجسته این سریال به دفعات سی دی هایی را رایت می‌زد و بر روی آن‌ها اسم آلبوم خواننده‌های مختلف را می‌نوشت و آن‌ها را درون پکیج سی دی های خود قرار می‌داد . هدف وی از این کار چه بود ؟ آیا وی واقعاً علاقه‌مند به موسیقی بود ؟

کاری که الیوت انجام می‌داد نهان نگاری یا پنهان نگاری (steganography) نام دارد . در این فرایند شما می‌توانید اطلاعات سری و محرمانه خود را به فایل‌های دیگر به صورت رمزنگاری شده اضافه کنید. خوبی این شیوه این است که ماهیت فایل شما تغییری نمی‌کند. به عنوان مثال اگر یک آلبوم موسیقی دارید فایل‌های موسیقی تغییر نکرده و پس از نهان نگاری قابل استفاده خواهند بود . تنها بخشی به آن به صورت رمزنگاری شده اضافه می‌شود . در صورتی شخصی بدون اجازه به سراغ سی دی های شما برود و قصد جاسوسی را داشته باشد ، با یک آلبوم موسیقی مواجه خواهد شد و تنها شما با وارد کردن رمز خود قادر به رمزگشایی اطلاعات نهان درون فایل خواهید بود .

به این منظور برنامه‌های زیادی وجود دارد که در زیر لیست شده‌اند ولی به این دلیل که الیوت از برنامه DeepSound استفاده کرد ما هم در این آزمایش این برنامه را استفاده خواهیم کرد (این برنامه برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده است ) .

  • QuickStego
  • AudioStegano
  • BitCrypt
  • MP3Stego
  • Steghide
  • AudioStego

پشتیبانی از لینوکس :

  • OpenStego
  • OpenPuff

ابتدا برنامه را از اینجا دانلود و نصب و اجرا کنید. پس از اجرا برنامه به شکل زیر عمل کنید:

hidden1

بر روی open carrier files کلیک کنید و فایل‌های حامل که در اینجا همان آلبوم موسیقی ما هست را اضافه می‌کنیم :

hidden2

سپس بر روی Add secret files کلیک کرده و فایل‌های سری و محرمانه خود را اضافه می‌کنیم .

hidden3

در نهایت بر روی Encode Secret files کلیک کرده تا فایل‌های انتخاب شده از لیست را رمزنگاری کنیم .

hidden4

در پنجره باز شده الگوریتم رمزنگاری AES 256 را انتخاب می‌کنیم و رمز خود را وارد می‌کنیم و بر روی Encode Secret files کلیک می‌کنیم .

hidden5

با این کار شما یک خروجی دیگر از فایل‌های موزیک خود ایجاد می‌کنید . در نهایت می‌توانید مثل الیوت فایل‌ها را با نام آلبوم موسیقی مربوط بر روی سی دی رایت کنید . با شیوه در صورتی که شخصی قصد جاسوسی اطلاعات شما را داشته باشد با یک آلبوم موسیقی مواجه خواهد شد .

۱- لینک دانلود برنامه http://jpinsoft.net/DeepSound

تیم امنیت تارنگار حقوق بشر در ایران

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.