محسنی اژه‌ای: اجرای شلاق در قزوین مطابق آیین دادرسی بود

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، از اجرای حکم شلاق ۳۵ نفر شرکت‌کنندگان در یک مهمانی در قزوین دفاع کرده و گفته است که صدور و اجرای این حکم مطابق آیین دادرسی ایران بوده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، آقای محسنی اژه‌ای گفته است که در این باره از رئیس دادگستری استان قزوین پرس و جو کرده و بررسی‌هایش نشان داده که “این حکم کاملا منطبق با آیین دادرسی بوده است”.

هفته گذشته رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که ٣۵ دختر و پسر جوان که در یک مهمانی شرکت کرده بودند، پس از بازداشت، در یک جلسه فوق العاده محاکمه شده و حکم شلاق آنها همان روز محاکمه اجرا شد.

دادستان قزوین گفته بود این افراد “نیمه عریان” بودند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز گفته است که برخی از مهمانی‌های جوانان با “اهداف پشت پرده” برگزار شده و “هدایت” می‌شود.

آقای محسنی اژه‌ای توضیح داده است: “برخی شواهد حاکی از آن است که برخی از افرادی که در برگزاری پارتی‌ها دست داشتند در تهران و در برخی استان‌های دیگر از جمله مازندران و مشهد یکی بوده‌اند. یکی از پارتی‌هایی که با آن برخورد شد در تهران بود و فردی که میزبان بود در دفعات مختلف افراد خاصی را دعوت می‌کرد.”

او گفته بعضی افراد در پوشش مهمانی “با افرادی که از سفارتخانه‌ها آمده بودند” قرار گذاشته و تماس می‌گیرند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران گفته است: “احساس می‌شود پشت این جریان یک هدایتگر وجود دارد، دستگاه انتظامی و اطلاعاتی باید آن را بررسی کند و نمی‌شود قطعی گفت. اما مسائل خلاف قانون، سرو مشروبات و ارتباطی در این پارتی‌ها وجود دارد که جرم و گناه است.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.