دادستان قزوین؛ برخورد با ۱۰۰۰ گروه فعال در فضای مجازی و اخذ ۴۰۰ تعهد

دادستان عمومی قزوین مدعی شناسایی و برخورد با ۱۰۰۰ گروه  در دنیای مجازی در استان قزوین توسط “واحد رصد فضای مجازی” شد. او در توضیح ماهیت این گروهها گفت “این گروهها کسانی بودند  که فعالیت های اجتماعی علیه امنیت کشور داشتند”. وی از تذکر و اخذ تعهد از ۴۰۰ شهروند این استان و مجبور کردن تعدادی دیگر به خواندن کتابهای “انقلاب اسلامی”، رساله مراجع و حفظ قرآن خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن اجتماعات دادسرا برگزار شد اظهارداشت “یکی از فعالیتهای ابتکاری ما راه اندازی «واحد رصد فضای مجازی» است”.

دادستان قزوین تصریح کرد: “بزهکاری به سمت فضای مجازی شیب پیدا کرده لذا ما نیز باید اطلاعات خود را به روز کنیم که در این راستا ۱۰۰۰ گروه نفوذی در شبکه های اجتماعی رصد و شناسایی شده که بر ضد امنیت ملی فعالیت می کردند”.

وی اضافه کرد: “این گروهها کسانی بودند  که فعالیت های اجتماعی علیه امنیت کشور داشتند که برخی در ابتدای کار و برخی حین فعالیت بودند که با شناسایی آنها از این حرکت تخریبی جلوگیری شده است”.

دادستان قزوین تصریح کرد: “یک اقدام خلاف مصلحت در یکی از شبکه ها در حال شکل گیری بود که ساعت دو نیمه شب مطلع شدیم و ساعت هشت صبح عوامل آن در دادسرا پاسخگوی ما شدند و این موضوع نشان می دهد اشراف کاملی بر فضای مجازی استان داریم و بر اوضاع مسلط هستیم و هیچ نگرانی در این زمینه نیست”.

دادستان در خصوص استفاده از عکس در پروفایل ها هم گفت: “متاسفانه گاهی مشاهده می شود عکسهای افراد ضد انقلاب و سران رژیم سابق که جمهوری اسلامی با نثار خون هزاران شهید از شر آنها خلاص شد در پروفایلها بارگذاری می شود که این حرکت زیبنده نظام نیست و با آن برخورد می کنیم”.

دادستان قزوین تصریح کرد: “حدود ۲۰۰ نفر در فضای مجازی از ما تذکر گرفتند و ۲۰۰ نفر نیز تعهد کردند در مسیر درست قرار گیرند و چون ۵۰ درصد مخاطبان شبکه های اجتماعی جوان هستند در برخی موارد با حکم «تعلیق در تعقیب» تلاش کردیم افراد متنبه شوند”.

وی اضافه کرد: “در یک مورد فرد محکوم را ملزم کردیم کتاب انقلاب اسلامی را بخواند و خلاصه آن را مانند پایان نامه دانشگاهی ارائه کند و رویکرد ما در این مجازات ارتقاء بینش فرهنگی خاطی بود و یا در مورد دیگری فرد را به خواند رساله مراجع عظام محکوم کردیم و نیز فردی با حفظ قرآن بخشیده شد”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.