کامیاران، اشونیه و مهاباد؛ بازداشت دستکم سیزده شهروند

طی روز های گذشته دستکم ۱۳ شهروند در شهرهای کامیاران، اشونیه و مهاباد از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پنج شهروند در مهاباد، سه شهروند در کامیاران و پنج شهروند در اشونیه توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به اداره اطلاعات منتقل شدند.

مصطفی سلدوزی، سیروان مصطفایی، امیر عبدالله‌زاده، رحیم اسماعیلی و خوشنام اسماعیلی اسامی بازداشت شدگان مهاباد می باشد که از روز پنج شنبه دهم تیر ماه در اداره اطلاعات مهاباد به سر می برند.

در شهر کامیاران، خبات مولودی فرزند احمد، الماس رضایی فرزند براخاس، و سرور مرادی فرزند علی، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به ستاد خبری اداره ی اطلاعات منتقل شده اند. گفته می شود که نیروهای امنیتی اتهام این شهروندان کامیارانی را ارتباط با احزاب کرد عنوان کرده اند.

همچنین روز یکشنبه ۱۳ تیرماه، فتاح پوراحمد، معلم بازنشسته و سید لقمان امینی، فرزند جلال از اهالی روستای چهاربوت و لقمان عزیزی، در محله ی وحیددربندی در اشنویه بازداشت و‌ به بازداشتگاه اطلاعات اشنویه منتقل شدند.

پیش از نیز نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت دو شهروند دیگر به نام های صدیق بااکرام، فرزند حاج حسین و یعقوب بااکرام کرده بودند. این شهروندان در روز سه‌شنبه، ۸ تیرماه توسط نیروهای اداره ی اطلاعات ارومیه در شهر اشونیه بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.