ضرب و شتم و بازداشت خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان ارومیه

 خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در پی انتقال دستکم هفت از زندانیان به سلول انفرادی تجمع کرده و از سوی مأموران حاضر در زندان ارومیه بازداشت شده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه، دستکم ۷ تن از زندانیان محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند؛ خانواده این زندانیان در اعتراض به این احکام پس از آخرین ملاقات، در مقابل زندان ارومیه تجمع کرده و خواهان تأخیر و لغو اجرای احکام شده اند اما مأموران زندان ضمن سرکوب تجمع اقدام به ضرب و شتم بازداشت دو تن از معترضین کرده اند.

یک منبع حاضر در محل با اعلام این خبر در گفتگو با فعالان حقوق بشر توضیح داد: “علت درگیری این بوده که یکی از ماموران گفته تجمع نکنید بعدا زنگ میزنیم بیایید جنازه هایشان را ببرید. خانواده‌ها هم عصبانی شدند و درگیری پیش آمد. مسئولین زندان تهدید کرده اند اگر مصاحبه کنید جنازه ها را هم تحویل نمی دهیم.”

ازمیان این زندانیان محمد عبداللهی با اتهام سیاسی و شش تن دیگر با جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند.

خانواده محمد عبد اللهی، روز دوشنبه ۱۸ مردادماه، آخرین ملاقات خود را با وی انجام داده و این زندانی سیاسی قرار است سحرگاه فردا ۱۹ مردادماه اعدام شود. این زندانی سیاسی به دوستان خود گفته است که« سالهاست شکنجه‌وار در انتظار اجرای حکم اعدام بوده و هم‌اکنون دیگر خیالش راحت از این وضعیت نجات پیدا می‌کند.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.