محکومیت سروش فرهادیان به هفت ماه حبس

سایت «ملی – مذهبی» از محکومیت سروش فرهادیان، روزنامه نگار منتقد، به هفت ماه حبس خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سروش فرهادیان، روزنامه‌نگار و سردبیر هفته‌نامه روبرو، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب استان مرکزی به هفت ماه حبس محکوم شده است.

وی پیش‌تر به دلیل سخنرانی و نوشتن مقاله در خصوص محدودیت‌های انتخاباتی بازداشت‌ و در تیرماه سال جاری در شعبه دوم دادگاه انقلاب استان مرکزی محاکمه شده بود.

سعیدمیرمحمدی اعلام کرد: “بر اساس اعلام شعبه دوم دادگاه انقلاب استان‌مرکزی، شاکی این پرونده فرماندهی سپاه روح الله است و دادگاه بر اساس گزارش این نهاد، سخنرانی ها و مقاله های سروش فرهادیان در انتقاد از حصر را جرم تشخیص داده است.”

آقای فرهادیان در جریان انتخابات مجلس یازدهم به دعوت ستادهای امید در اراک و چند شهر دیگر کشور سخنرانی کرده است.

رسانه های محافظه کاران در دور دوم انتخابات او را سازمان دهنده ستادهای اصلاح طلبان در منطقه مرکزی اعلام و به شدت به او حمله کردند . او سال ها پیش از فعالان دانشجویی این منطقه بوده است.

این وکیل دادگستری افزود: “دادگاه تنها اجازه داد که از حکم این روزنامه نگار که در جریان یک دادگاه غیرعلنی صادر شد رونویسی شود، اما متن حکم کاملا از نظر حقوقی تامل برانگیز است؛چه در نوع نگارش و چه در کلمه های بکار رفته در متن حکم صادر شده.”

وکیل سروش فرهادیان گفت: “در حکم صادر شده آمده است که موکلم ارکان نظام را مورد سوال قرار داده است و این در حالی است که موکل من روزنامه‌نگار است و مورد سوال قرار دادن مسوولان از جانب او یک امر طبیعی و قانونی است.”

میرمحمدی افزود: “موکلم چه در بازپرسی و چه در دادگاه از حق آزادی بیان دفاع کرد و بارها به دادگاه یادآور شد فعالیت هایش در چارچوب قانون بوده و حاضر به صرف نظر از حقوق قانونی خود از جمله حق آزادی بیان نیست.”

میرمحمدی افزود: “آقای فرهادیان مایل به اعتراض به حکم نبود اما در نهایت با دخالت برخی بزرگان اصلاح طلب و اصرار من و آقای صالح نیکبخت به عنوان وکلای پرونده،به این حکم اعتراض شد.”

فرهادیان عضو گروه سیاسی بسیاری از رسانه ها مانند روزنامه های شرق و اعتماد و بهار و ایران فردا و…بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.