نامه جمعی از شهروندان به معصومه ابتکار: ایران نفس نمی‌کشد!

جمعی از شهروندان در نامه‌ای سرگشاده به معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست در اعتراض به وضعیت آلودگی هوا نوشته‌اند: مردم ایران به صورت جدی فارغ از هر تعلق سیاسی و رویکردی که دارند، تنهاجرعه‌ای هوا برای نفس کشیدن می‌خواهند که کمترین انتظار حیاتی انسان‌هاست!

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، متن این نامه در پی می آید:

بانام خدا

خانم دکتر معصومه ابتکار، ریاست محترم سازمان محیط زیست کشور

با سلام و احترام

زمانی که این جملات را می‌خوانید، البته اگر بخوانید، کار ما از سرفه و بی‌حالی و سرگیجه گذشته است، چند روزی است مردم تهران و کلان‌شهرهای دیگر کشور صبح‌ها با خلط خونی و درد در انگشتان دست و پا از خواب بیدار می‌شوند و البته حدود یکسال است که اکثر شهرهای کشور دچار این رنج‌ها به دلیل آلودگی هوا هستند.

شما می‌دانید معنای این علائم چیست؟ بارها از شما شنیده‌ایم که رفع معضل آلودگی هوا یک عزم ملی در همه‌ی سطوح کشور را می‌طلبد!

شما می‌دانید چرا این عزم ملی پس از نزدیک به ۴ سال از ریاست شما بر سازمان محیط زیست حاصل نشده است؟

آیا شما می‌دانید هماهنگی و مطالبه برای ایجاد این عزم عمومی از وظایف سازمان متبوع شماست؟

شما می‌دانید اگر سازمان و یا نهادی در این مسیر همکاری جدی نداشت، شخص شما باید آن‌ها را به مراجع ذیصلاح و مردم معرفی کنید؟

شما می‌دانید چرا اقدامات سازمان محیط زیست و مجموعه دولت در این حوزه عملیاتی نمی‌شود؟

چنانچه جواب این سوالات را می‌دانید، پس بخوبی تشخیص خواهید داد تنها راه شما جوابگویی صریح به مردمی است که نفس و قلبشان در تقریبا اکثر نقاط کشور گرفته است و وظیفه دارید که پاسخگوی به تمام این سوالات باشید!

مردم ایران به صورت جدی فارغ از هر تعلق سیاسی و رویکردی که دارند، تنهاجرعه‌ای هوا برای نفس کشیدن می‌خواهند که کمترین انتظار حیاتی انسان‌هاست!

ما امضاکنندگان این نامه سرگشاده خواستار جوابگویی ریاست سازمان محیط زیست، ریاست دولت و پاسخ‌خواهی و پیگیری جدی مجلس هستیم و این انتظار در برابر آسیبی که به جان ما و خانواده هایمان به صورت جدی وارد می شود، بزرگ نیست!

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.