تشکیل جلسه دادگاه مدیران کانال‌های تلگرامی/ آزادی علی احمدنیا با تودیع وثیقه

علی احمدنیا، یکی از مدیران کانال تلگرامی، روز گذشته با تودیع وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی از زندان آزاد شد؛ همچنین دادگاه مدیران تلگرامی روز جاری در دادگاه انقلاب برگزار گشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سید‌علی مجتهدزاده وکیل مدیران تلگرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران کانال‌های تلگرامی گفت: «صبح امروز اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به صورت غیرعلنی برگزار و به اتهامات آقایان نقدی و باقری رسیدگی شد».

این وکیل دادگستری از بیان جزییات این جلسه امتناع کرده و افزود: «به علت اینکه جلسه غیر علنی برگزار شده است از بیان جزییات روند رسیدگی معذور هستم اما دادرسی روند خوبی داشته است. »

او با بیان اینکه که قصد داشتیم تقاضای استمهال کنیم اما منصرف شدیم، گفت: «فردا به اتهامات سایر متهمان رسیدگی می‌شود.»

از سویی دیگر ایمان میرزازاده، وکیل علی احمدنیا «یکی از مدیران کانال های تلگرامی»، روز گذشته گفت: «امروز خانواده موکلم توانست با تودیع وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی مقدمات آزادی علی احمد‌نیا را فراهم کند.»

او اتهام احمدنیا را اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم امنیتی عنوان کرد.

محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه ایران پیش تر در خصوص این پرونده گفته بود که اتهام مدیران بازداشتی کانال‌های تلگرامی انتشار مطالب «ضد امنیتی» است.

حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، نیز گفته بود که این مدیران بازداشت‌شده «اعترافات تکان‌دهنده‌ای» داشته‌اند. او افزوده بود که اعترافات این مدیران نشان می‌دهد که چه مجموعه‌هایی آن‌ها را هدایت می‌کرده است.

نیما کشوری، سعیدنقدی، سبحان جعفری‌تاش، جواد جمشیدی، مجتبی باقری و علی احمدنیا پنج تن از مدیران تلگرامی بودند که در اسفندماه سال ۱۳۹۵ بازداشت و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.