۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهها تشکیل می دهند

سرپرست وزارت علوم گفت: ۴۰ درصد جمعیت بیکار کشور را فارغ التحصیلان دانشگاها تشکیل می دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، صبح امروز، دکتر سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، گفت: دوران تقاضای گسترده برای ورود به آموزش عالی کشور به ویژه در دوره‌های کاردانی و کارشناسی به سررسیده است بسیاری از رشته‌های دانشگاهی خالی است ما باید به سمت بازآرایی نظام آموزش عالی کشور حرکت کنیم.

وی بابیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای رفع نیاز کشور به نیروهای ماهر ایجاد شد، افزود: در حال حاضر اولویت ما ایجاد سیستم پایش و ارزیابی خروجی دانشگاه‌ها است. اکنون ما با این مسئله روبرو هستیم که ۴۰ درصد جمعیت بیکار کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند. بر همین اساس باید تلاش کنیم و ببینیم کدام‌یک از واحدها و آموزشکده‌ها به سمت بازار کار حرکت کرده و در این زمینه موفق بودند. انتظار ما از دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که تصویر روشنی از میزان موفقیت واحدهای این دانشگاه داشته باشد. وزارت علوم نیز تلاش می‌کند که در جهت تقویت واحدهای موفق گام‌هایی بردارد.

سرپرست وزارت علوم افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای نتوانسته به اندازه کافی تصویری از خود عرضه کند تا بتواند جوانان را به سمت خود جذب کند. مدیریت دانشگاه برای معرفی این دانشگاه به افکار عمومی باید تلاش بیشتری داشته باشد. ما نمی توانیم بخشی از نیروهای مستعد خود را به سمت رشته هایی هدایت کنیم که متناسب با نیاز جامعه نیست و بعد انتظار داشته باشیم این دانشجویان شاغل شوند و دانشگاه فنی و حرفه ای باید بتواند بر اساس کارنامه عملی که دارد از این موضوع دفاع کند.

وی در ادامه به ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: باید ارتباط این دانشگاه و آموزش و پرورش کشور تقویت شود و در این حوزه گفتگو و تعامل صورت گیرد و جدا شدن آموزشکده های فنی و حرفه ای از آموزش و پرورش منجر به قطع شدن روابط آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه ای نشود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.