بازداشت سعید اقبالی و نادر افشاری جهت اجرای حکم پنج سال حبس

سعید اقبالی روز ۱۱ خرداد و نادر افشاری روز ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ بازداشت و برای تحمل دوران حبس ۵ ساله خود راهی زندان شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پیش از این شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه حکم زندان سعید اقبالی و نادر افشاری را صادر کرده بود. حکم سعید اقبالی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر عینا تائید شد اما پرونده نادر افشاری علیرغم اعتراض به رای صادره به دادگاه تجدیدنظر ارسال نشد.

سعید اقبالی در پی اعتراضات سال۹۶ در منزل خود در کرمانشاه بازداشت شد و پس از مدتی به زندان اوین تهران منتقل شده بود.

این فعال مدنی در شهریورماه۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس  و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس  و در مجموع به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم صادره علیه سعید اقبالی در دادگاه بدوی، در سال ۱۳۹۸ از سوی دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد که بنابر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس برای وی قابل اجرا است.

نادر افشاری در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۶ بازداشت و بعد از ۴۸ روز با  قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

نادر افشاری شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و در مجموع به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که بنابر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس برای وی قابل اجرا است.

پرونده این فعال مدنی علیرغم اعتراض به دادگاه تجدیدنظر ارسال نشد.

نادر افشاری یک بار دیگر نیز در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷ در جریان اعتراضات سراسری مردادماه در کشور، بازداشت و به یکی از خانه‌های امن وزارت اطلاعات در گوهردشت کرج منتقل شد. اوپس از ۱۳ روز با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.