طرح اتهامات جدید در پرونده نسرین ستوده؛ «تلاش برای برگزاری رفراندوم» و «کمک به تشکیل کلیسای خانگی»

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، در پرونده اخیر خود که از سوی وزارت اطلاعات تشکیل شده، به «تلاش برای برگزاری رفراندوم» و «کمک به تشکیل کلیسای خانگی» متهم شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در روزهای اخیر بازپرس پرونده نسرین ستوده به همراه دادیار ناظر زندان و رئیس اجرای احکام زندان اوین با این وکیل دادگستری در بند نسوان اوین دیدار و اتهام‌های جدید «تلاش برای برگزاری رفراندوم» و «کمک به تشکیل کلیسای خانگی» را علیه او مطرح کردند.

نسرین ستوده از سوم شهریور در اعتراض به بازداشت خود و همچنین فشار بر خانواده و نزدیکانش دست به اعتصاب غذا زده است.

این فعال حقوق بشر همچنین در هفته های اخیر در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و اتهامات مطروحه از حضور و دفاع در دادسرا و بازپرس خودداری کرده است.

«تلاش برای برگزاری تجمع و تحصن» از دیگر اتهامات مطرح شده در پرونده نسرین ستوده است.

شایان ذکر است دستگاه قضایی به اتهام اختفا جاسوس برای نسرین ستوده حکم سال پنج سال حبس غیابی صادر کرده است.

او همچنین در ارتباط با وکالت دختران خیابان انقلاب و تشکیل گروه لگام (تلاش برای حذف گام به گام اعدام) پرونده ای در دست بررسی دارد.

گفتنی است که نسرین ستوده در اعتراض به تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری از انتخاب وکیل خودداری کرده است.

نسرین ستوده روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه به بهانه اجرای حکم غیابی پنج سال حبس از سوی ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و به اوین منتقل شد.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر نخستین بار در تاریخ ۱۳ شهریور ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و  پس از سه سال آزاد شد. او ابتدا در دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۱ سال حبس تعزیری،۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت الخروجی از کشور محکوم شد. بعدتر این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت تقلیل یافت. خانم ستوده در روز ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۲ از زندان اوین آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.