تهدید دوباره استودیوهای فعال در عرصه مدلینگ

 سخنگوی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران، با انتشار فهرست دوم تعدادی از استودیوهای عکاسی و اکانتهای فعال در زمینه مد و فشن در اینستاگرام آنها را به برخورد تهدید کرد. اخیرا سپاه پاسداران با ورود به موضوع مدلینگ و مد در ایران آن را جزو فعالیت های امنیتی تحت عنوان پروژه “نفوذ” غرب در ایران پس از برجام اعلام کرده است و پروژه ای تحت عنوان “پروژه عنکبوت” که به برخورد با فعالان فضای مد و فشن در کشور اختصاص دارد تعریف کرده.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدا و سیما، علیزاده گفت: “مرکز بررسی جرایم سازمان یافته فهرست جدیدی از استودیوهایی که در چرخه مجرمانه مدلینگ فعال هستند، منتشر کرده و به آنان تذکر داده است”.

وی با یادآوری مواد ۷۴۲ و ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی تاکید کرد تداوم روند اقدامات این افراد موجب برخورد شدید قانونی خواهد شد.

علیزاده افزود: “چندی قبل نیز مرکز بررسی جرائم سازمان یافته با انتشار فهرست نخست، به گردانندگان این استودیو ها تذکر داده بود”.

لازم به یادآوری است، آیت الله خامنه ای چندی پیش در سخنرانی نسبت به “نفوذ غرب” در ایران پس از برجام هشدار داد، این هشدار با تعریف پروژه هایی چون “پروژه عنکبوت” که به رصد شبکه های اجتماعی و برخورد با افرادی که در حوزه های فشن و مد در ایران فعال هستند از سوی نیروهای امنیتی پاسخ داده شد. این نیروها معتقدند تعریفی به نام “ناتوی فرهنگی” وجود دارد که از طریق دنیای مد و فشن در ایران در حال اجراست.

تاکنون شهروندان دیگری در اقصی نقاط ایران قربانی “پروژه عنکبوت” و برنامه های تبلیغاتی پیرامون آن شده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.