اظهار نگرانی نخست‌وزیر بریتانیا در مورد وضعیت نازنین زاغری در گفت‌وگوی تلفنی با روحانی

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگوی تلفنی با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در مورد پرونده چند شهروند دارنده تابعیت دوگانه ایرانی-بریتانیایی از جمله نازنین زاغری ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فردا، دفتر نخست‌وزیر بریتانیا می گوید که خانم می در این گفت و گو بر اهمیت حل و فصل این پرونده ها در شرایطی که دو کشور برای تقویت روابط دیپلماتیک خود تلاش می کنند، تأکید کرده است.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر بریتانیا همچنین در مورد روند اجرای توافق جامع اتمی ایران و قدرت های جهانی صحبت کردند و خانم می گفت که بریتانیا برای بهبود همکاری های بانکی با ایران تلاش خواهد کرد.

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور ایران در صفحه توییتر خود نوشته است که دو طرف در مورد روابط بیمه ای و همکاری های منطقه ای هم گفت و گو کرده اند.

بازداشت نازنین زاغری رتکلیف که به همراه کودک خردسال خود برای دیدار با خانواده اش به ایران سفر کرده بود در ماه های اخیر خبرساز شده است.

ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری از مقامات دولت بریتانیا خواسته بود که برای آزادی او از زندان تلاش کنند.

خانم زاغری رتکلیف، ۳۷ ساله روز ۱۵ فروردین (۳ آوریل) و هنگامی که پس از دیدار چند روزه با خانواده خود در ایران در حال بازگشت به محل زندگی خود در بریتانیا بود، به دست مأموران اطلاعات سپاه پاسداران در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد.

سپاه کرمان در اطلاعیه ای او را به مشارکت در “براندازی نرم” و همکاری با “موسسات معاند” متهم کرد.

ریچارد رتکلیف و بنیاد خیریه رویترز که خانم زاغری برای آن کار می کرد این اتهامات را رد کرده اند.

او بعدا به تهران منتقل شد و به گفته خانواده اش، هفته پیش در دادگاه انقلاب حاضر شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.